ساخت ۱۱۱۴ تخت بیمارستانی در لرستان

معاون توسعه و منابع وزیر بهداشت گفت: هزار و ۱۱۴ تخت بیمارستانی در مساحتی بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع در لرستان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  سیدکامل تقوی نژاد ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان اظهار داشت: تهمیداتی که در سیل اخیر اندیشیده شد از بروز بیماری‌های واگیر در استان‌های سیل زده مانند لرستان جلوگیری کرد.

وی افزود: هر جای دیگری که چنین حوادثی رخ داده بود شاهد تلفات بیشتر و بروز بیماری‌های واگیر بودیم که اقدام خوب در سیل اخیر موجب حیرت مجامع بین‌المللی شد.

معاون توسعه و منابع وزیر بهداشت عنوان کرد: کاهش فشار به جیب مردم و به‌ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه از سیاست‌های کلیدی وزارت بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: برای استان‌هایی مانند لرستان در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی در این دولت صورت گرفته و پروژه‌های خوبی در دستور کار است؛ از جمله اینکه احداث هزار و ۱۱۴ تخت در لرستان در حال ساخت است که بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع مساحت دارند.

شهیدی نژاد یادآور شد: کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌های مختلف لرستان در دست‌ساخت است که ۱۱ هزار مترمربع مساحت دارند.

وی با بیان اینکه ۸۶ تخت اورژانس نیز در سطح استان لرستان در دست‌ساخت است، افزود: پیشرفت فیزیکی اغلب این پروژه‌ها بالغ‌بر ۹۰ درصد است.

این مسئول با اشاره به ساخت ۳ بیمارستان بزرگ در شهرستان‌های لرستان، گفت: بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی عشایر خرم‌آباد ۳۰ درصد پیشرفت داشته و با قرارگاه خاتم‌الانبیاء جهت ساخت آن قرارداد بسته‌شده و ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت بیمارستان‌های ۲۰۰ تخت خوابی در دورود و کوهدشت نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد اعتبار شده است.

انتهای پیام/د

سیاست وزارت بهداشت کمک به اقشار ضعیف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.