معافیت ۶۰۰ فرزند مددجوی کمیته امداد لرستان از خدمت سربازی

معاون کمیته امداد لرستان گفت: ۶۰۰ فرزند مددجوی کمیته امداد استان لرستان با شرایط خاصی برای معافیت به سازمان نظام‌وظیفه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، معاون کمیته امداد لرستان گفت: ۶۰۰ فرزند مددجوی کمیته امداد استان لرستان با شرایط خاصی برای معافیت به سازمان نظام‌وظیفه معرفی شدند.

فاطمه فولادی  اظهار داشت: سال ۹۷ اعتبارات کمیته امداد لرستان در سرفصل‌های حمایتی سه تا چهار برابر شد.

وی افزود: خدماتی که در حوزه حمایت ارائه می‌دهیم شامل پرداخت مستمری، کمک به امر ازدواج دختران و پسران تحت پوشش، خدمات دانش‌آموزی و دانشجویی، معافیت سربازی، اجاره مسکن، خدمات درمانی تکمیلی و انشعابات رایگان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد لرستان عنوان کرد: تفاهمی با سازمان نظام‌وظیفه داشتیم که بر اساس آن، فرزندان مشمول خدمت سربازی که هشت سال از غیبت سربازی آن‌ها گذشته باشد بتوانند تخفیف ۷۰ درصدی در پرداخت جریمه دریافت کنند که در این راستا چهار هزار و ۵۰۰ فرزند مددجو را به حوزه نظام‌وظیفه معرفی کردیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از خدماتی که در حوزه حمایت ارائه می‌دهیم بحث معافیت سربازی است که فرزندان پسر خانواده‌های تحت پوشش با شرایط خاصی برای معافیت به سازمان نظام‌وظیفه معرفی می‌شوند که با این برنامه، ۶۰۰ نفر معاف شدند.

فولادی بابیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۱۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد: خدمات دانشجویی علاوه بر دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی، شامل طلاب حوزه‌های علمیه نیز می‌شود.

وی گفت: سال گذشته که هنوز بیمه پایه مددجویان به بیمه سلامت واگذار نشده بود و هم بیمه پایه و هم تکمیلی شامل حال مددجویان می‌شد، با ۳۲۰ مرکز درمانی خصوصی و دولتی و پزشکان قرارداد داشتیم که درنهایت ۱۵۹ هزار نفر در استان خدمات درمانی گرفتند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد لرستان بابیان اینکه چهار هزار و ۴۰۰ مورد کمک‌هزینه جهیزیه پرداخت‌شده، گفت: سه هزار و ۶۰۰ خانوار مستأجر تحت پوشش‌داریم که به آن‌ها وام، اجاره و ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال، افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، هفت هزار و ۵۰۰ کودک از طریق مراکز بهداشت به ما معرفی شد که ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان بن کارت برای خرید بسته‌های غذایی به آن‌ها می‌دادیم.

انتهای پیام/ب

۶۰۰ فرزند مددجوی کمیته امداد لرستان از خدمت سربازی معاف شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار