فعالیت ۱۰ مرکز خدمات معلولان ذهنی در کرمان

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: ۱۰ مرکز خدمات دهی به معلولان ذهنی در این استان دایر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان عباس صادق‌زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: در کرمان سعی کردیم تا با طرح ایده‌های نو در مسیر اجتماعی خود متناسب با شرایط و اقلیم استان برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: برای پیشگیری از معلولیت‌ها که از جمله مشکلات پیش روی استان است آزمایشات ژنتیک و همچنین طرح سنجش را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: در طرح غربالگری ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر را مورد آزمایش قرار دادیم که از این تعداد ۱۰۴ نفر افت شنوایی داشتند که شناسایی شدند و حدود ۵۰ نفر برای دریافت سمعک معرفی کردیم.

صادق‌زاده بیان کرد: در طرح غربال بینایی ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ نفر شناسایی شدند که از این میان دو هزار و ۵۰۰ نفر اختلال بینایی داشتند که به مراکز درمانی معرفی شدند.

وی به سیر و روند اتیسم در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس آمار جهانی نرخ شیوع اتیسم ۲۰ برابر شده است و میزان شیوع آن در کشور طبق آخرین آمار از هر ۶۸ نفر یک نفر مبتلا به اتیسم است.

وی افزود: بر اساس نتایج اجرای برنامه غربالگری و تست اتیسم یک درصد از جمعیت یعنی حدود ۷۰۰ نفر در کشور مبتلا به اتیسم هستند که این آمار در دنیا یک نفر به ۲۵۰ نفر است.

صادق‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود در کشور ۳۲۰ هزار نفر مبتلا به اختلال اتیسم باشند که ۳۵ هزار نفر را کودکان زیر سن مدرسه تشکیل می‌دهد و تاکنون ۸۰۰ کودک مبتلا به اتیسم در کشور ثبت شده است.

وی افزود: تعداد هشت مرکز در کرمان وجود دارد که یک مرکز اقامت موقت شبانه‌روزی طیف اتیسم و بقیه مراکز روزانه و آموزشی هستند.

صادق‌زاده به خانه‌های کوچک جهت خدمات دهی به معلولان ذهنی اشاره کرد و ابراز داشت: ۴۷ خانه کوچک معلولان ذهنی در ۱۹ استان وجود دارد که ۵۲۰ معلول ذهنی در این خانه‌ها خدمت می‌گیرند که از این آمار ۱۰ مرکز در استان کرمان دایر است.

انتهای پیام/ح

فعالیت ده مرکز خدماتی برای معلولان ذهنی

برچسب ها: معلول ذهنی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار