چگونه سرطان سینه را کنترل کنیم؟ + ۶ راهکار طلایی

سرطان سینه یکی از انواع سرطان‌های رایج در خانم‌ها است که با رژیم غذایی مناسب قابل کنترل است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، رژیم غذایی صرفا روی چاقی یا لاغری تاثیر ندارد بلکه در کنترل و ابتلا به انواع سرطان‌ها هم موثر است، اگر فردی به سرطان سینه مبتلا شده است می‌تواند با مصرف رژیم غذایی حاوی سبزیجات، غلات، و ماهی شانس طول عمر بیشتر را برای خود افزایش دهد البته دانشمندان هنوز به طور قطعی تاثیر رژیم غذایی بر کنترل سرطان سینه را مشخص نکردند، اما شواهد اولیه ارتباط مثبتی میان این ۲ موضوع را نشان می‌هد.

یک نظریه نشان می‌دهد مصرف شیرینی‌جات در دراز مدت نیز موجب سرطان می‌شود، اما یافته‌ای دیگر نشان داد مقدار بسیار ناچیزی شکر همراه با قهوه به طور غیر مستقیم از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند، البته مصرف بالای شکر می‌تواند موجب اضافه وزن و عود کردن سرطان شود.

 

مصرف غذا‌های گیاهی

افرادی که عادت به مصرف غذا‌های گیاهی دارند کمتر در معرض سرطان سینه قرار می‌گیرند، میوه و سبزیجات بخش مهمی از رژیم غذایی را شامل می‌شوند که می‌تواند علاوه‌بر تنظیم وزن راه‌کاری طلایی برای کنترل سرطان سینه باشد.

چگونه سرطان سینه را کنترل کنید؟ + ۶ راه‌کار طلایی
 

مصرف خوراکی‌هایی ارگانیک

 
خوراکی‌هایی که فاقد هرگونه آفت‌کش باشد بر سلامت بدن تاثیر بهتری دارد، در یک مطالعه ارتباط بین ابتلا به سرطان و مصرف خوراکی‌های ارگانیک بررسی شد و در نهایت دانشمندان دریافتند که بهتر است در مصرف میوه و سبزیجات شست و شوی آن‌ها به طور کامل انجام شود تا اثری از آفت‌کش‌ها در این خوراکی‌ها باقی نماند.

چگونه سرطان سینه را کنترل کنید؟ + ۶ راه‌کار طلایی
 

کاهش مصرف چربی

برخی مطالعات نشان می‌دهد چربی‌ها هم بر رشد تومور‌های سرطان سینه تاثیرگذار است بنابراین بر اساس مطالعات انجام شده باید مصرف چربی‌های اشباع محدود شود در نتیجه خوراکی‌هایی مانند سیب زمینی سرخ کرده، بستنی و کره را باید با احتیاط مصرف کرد.

چگونه سرطان سینه را کنترل کنید؟ + ۶ راه‌کار طلایی

 

ویتامین D

 
مطالعات نشان می‌دهد بین مصرف مواد مغذی و ابتلا به سرطان هم ارتباط مستقیمی وجود دارد و ویتامین‌ها می‌توانند جلوی رشد تومور‌های سرطانی را بگیرند بنابراین ضرورت دارد تا ماهی، لبنیات و آب پرتقال در رژیم غذایی افراد مبتلا به سرطان سینه قرار گیرد.

چگونه سرطان سینه را کنترل کنید؟ + ۶ راه‌کار طلایی
 

کاروتنوئید‌ها

کاروتنوئید‌ها انواع دیگری از رنگدانه‌های موجود در مواد شیمیایی هستند که رشد سلول‌های سرطان سینه را کاهش می‌دهد، این رنگدانه را می‌توان در خوراکی‌هایی مانند زرد، نارنجی و سبز تیره مشاهده کرد.

چگونه سرطان سینه را کنترل کنید؟ + ۶ راه‌کار طلایی

 

مصرف فیبر

 
مصرف میوه، سبزی و غلات به طور طبیعی برای سلامت هر فردی مفید است چراکه ضمن تنظیم قند خون بر عملکرد قلب و دستگاه گوارش هم تاثیر مثبت دارد، برخی مطالعات نشان می‌دهند فیبر موجود خوراکی‌های طبیعی به مقابله با تومور‌های سرطانی کمک می‌کند.
چگونه سرطان سینه را کنترل کنید؟ + ۶ راه‌کار طلایی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار