رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز خبرداد؛

آغاز برداشت گیاه صنعتی «وشا» در مراتع مهریز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: برداشت گیاه صنعتی «وشا» در سطح ۱۵ هزار هکتار از اراضی منطقه علی آباد چهل گزیشهرستان مهریز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید علی باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: برداشت گیاه صنعتی «وشا» در سطح ۱۵ هزار هکتار از اراضی منطقه علی آباد چهل گزی از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده است.

باقری با بیان اینکه کار برداشت به مدت دو ماه در منطقه ادامه دارد خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که تا پایان فصل برداشت بیش از یک تن صمغ وشا از مراتع برداشت و روانه بازار داخلی و خارجی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز  اضافه کرد: این گیاه از کالا‌های صادراتی است و علاوه بر خاصیت دارویی، در صنعت لاستیک سازی و تولید برخی از چسب‌ها کاربرد دارد.

باقری گفت: تاکنون ۲۰ گونه گیاهان دارویی شاخص در این شهرستان شناسایی شده است که حفظ آن‌ها وظیفه همگانی است و برای تحقق آن به تقویت نظارت و کنترل و فرهنگ سازی نیاز مبرم داریم.

وی اهم این گونه‌ها را شامل کلپوره، کاکوتی، بادام‌کوهی، زیره سیاه و کورعلف مار اعلام کرد و اظهار داشت: سایر گیاهان دارویی هم درمنه، پونه، قیچ، اسپند، بنه، هندوانه ابوجهل، افدرا، گون کتیرایی، وشق (وشا)، مریم گلی، زرشک، سریش ایرانی، آنغوزه، ریواس و آویشن شیرازی است.

انتهای پیام/ غ

برداشت گیاه صنعتی «وشا» در مراتع مهریز آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.