۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مناطق سیل زده لرستان تصویب شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از تصویب و ابلاغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بازسازی طرح‌های انتقال آب به مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از تصویب و ابلاغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بازسازی طرح‌های انتقال آب به مناطق سیل زده خبر داد.

علیرضا کاکاوند گفت: این اعتبار ابلاغی با ۷۱ درصد تخصیص لحاظ شده که با توجه به حجم بالای خسارات در مناطق سیل زده استان، این میزان اعتبار پاسخگوی نیاز نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد خسارات برای تکمیل و بازسازی زیرساخت‌های آبرسانی به مناطق سیل زده روستایی لرستان، اعتباری بالغ بر دو هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال نیاز است که با این میزان اعتبار مصوب و ابلاغی، می‌بایست برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش کرد.

وی اضافه کرد: در زمان سیل فروردین، در کمتر از دو هفته آب شرب روستا‌ها بصورت موقت وصل شده و بلافاصله به تامین آب شرب پایدار و اصولی روستا‌ها پرداخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۹۶۴ روستای خسارت دیده از سیل اخیر تنها ۱۵ روستا بصورت اصولی و پایدار وصل نشده که اقدامات مناقصه و تعیین پیمانکار روستا‌های یاد شده انجام شده و با برنامه ریزی انجام شده تا قبل از شروع فصل بارش ها، آب پایدار این روستا‌ها نیز تامین و وصل می‌شود.

کاکاوند افزود: برخی روستا‌ها نیز نیاز به جابجایی داشته که پس از تعیین محل و ساخت و ساز روستا، مشکل تامین آب پایدار و اصولی این روستا‌ها نیز عملیاتی و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ب

تصویب ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مناطق سیل زده لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.