رئیس دامپزشکی کنارک گفت: ۹۹ میلیون و ۳۱۷ هزار قطعه پست لارو (بچه میگو) و هفت هزار و ۶۰۰ قطعه مولد در این شهرستان تولید می شود.

تولید بیش از ۹۹ میلیون قطعه پست لارو در کنارکبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی سیستان وبلوچستان ؛ امجد رئیسی رئیس دامپزشکی کنارک گفت: ۹۹ میلیون و ۳۱۷ هزار قطعه پست لارو (بچه میگو) و هفت هزار و ۶۰۰ قطعه مولد در این شهرستان تولید و برای پرورش به مراکز پرورش تکثیر استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر پس از انجام آزمایشات لازم و تایید کیفیت و سلامت ارسال شده است.

امجد رئیسی افزود: صنعت پرورش میگو به عنوان یکی از سود آورترین بخش‌های آبزی در جهان شتاخته شده، این صنعت اگر چه در طول عمر ۳۰ ساله خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته، اما روند آن همیشه رو به رشد بوده و توانسته جایگاه خود رادر آبزی پروری به خوبی حفظ کند.

وی افزود: در شهرستان کنارک نیز یکی از ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالزایی تکثیر و پرورش آبزیان از جمله میگو است که همزمان با فعالیت مراکز تکثیر میگو نظارت بهداشتی، پایش و نمونه برداری از آب مصرفی خوراک پیش مولد، مولد و پست لارو همراه با تست استرس جهت آزمایشات غربالگری توسط کارشناسان دام پزشکی انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی کنارک گفت: شاهد تولید بچه میگو‌های با کیفیت بالا و با حداکثر اطمینان از لحاظ سلامت بهداشتی در این شهرستان هستیم

وی با شاره به رعایت دستور العمل‌ها و نکات بهداشتی در طول دوره تکثیر پست لاروها، پیش مولد‌ها و رعایت شرایط امنیت زیستی خاطرنشان کرد: صدور گواهی حمل به مقصد مزارع پرورش این استان سایت پرورشی گواترچابهار، استان‌های هرمزگان و بوشهر از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط دامپزشکی کنارک است.

رئیسی اظهار داشت: اداره دامپزشکی با نظارت و همکاری در عرصه‌های مختلف تولید فرآورده‌های دامی ضمن حمایت از تولید داخلی نقش تاثیر گذاری در اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت و خدمات موثر برای تولید کنندگان که کمک شایانی در ایجاد اشتغال جوانان کرده را در اولویت‌های کاری خود داده است.

انتهای پیام/ع

پرورش بچه میگو در کنارک 

برچسب ها: دامپزشکی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار