قدیری‌ابیانه در پیش خطبه‌های نمازجمعه:

آمریکا بر مباحثِ اقتصادی ایران متمرکز شده تا جنگ اقتصادی راه بیندازد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا در جنگ اقتصادی نیز حتما شکست خواهد خورد.

آمریکا بر اقتصاد ایران متمرکز شده تا جنگ اقتصادی راه بیندازدبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار کرد: بیش از چهل میلیون آمریکایی زیر خط فقر بوده که از این تعداد نیم میلیون نفر کارتن خواب هستند. همچنین سالانه دو و نیم میلیون نفر به طبقه فقر سقوط می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا بر مباحث اقتصادی ایران متمرکز کرده است تا جنگ اقتصادی راه بیندازد، اما در این جنگ حتما شکست خواهد خورد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: با تقسیم درآمد‌های سالانه کشور به جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور و ۱۲ماه سال میزان آن به ازای هر ایرانی در هر ماه تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه یک و نیم بشکه؛ صادرات روزانه ۲۳۰۰۰۰۰ بشکه نفت در روز یعنی به ازای هر ایرانی ۸۶% یک بشکه در هر ماه بدست می‌آید.

وی افزود: صادرات نفت به ازای هر ایرانی در قبل از انقلاب ۵ برابر صادرات نفت به ازای هر ایرانی بعد از انقلاب قبل از تحریم هاست.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: صادرات نفت در کویت و قطر و امارات به ازای هر تبعه آن‌ها در یک سال معادل ۶۰ سال صادرات نفت هر ایرانی است؛ همچنین صادرات نفت در عربستان به ازای هر تبعه آن کشور بیش از حدود ۱۲ سال صادرات نفت یک ایرانی است.

وی بیان کرد: دولت حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که به ازای هر ایرانی ۱۰ میلیون تومان است؛ در شرایط تحریمی در حال حاضر صادرات نفت ایران حدود یک میلیون بشکه اعلام شده که یعنی به ازای هر ایرانی در هر سه ماه کمتر از یک بشکه با کسر ۱۴ و نیم درصد سهم شرکت نفت بابت هزینه‌ها و پروژه است.

قدیری ابیانه اظهار کرد: در بودجه سال ۹۷ میزان صادرات نفت، گاز و میعانات گازی حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان؛ همچنین تصور مردم از درآمد‌ها و اختلاس‌ها ده‌ها، صد‌ها و هزاران برابر واقعیت است.

وی بیان کرد: بدهی دولت فدرال آمریکا حدود ۲۲ تریلیون دلار معادل ۴۴۰ سال درآمد نفت ایران است. همچنین جمع بدهی دولت و شرکت‌ها و مردم آمریکا حدود ۷۲ تریلیون دلار معادل ۱۴۴۰ سال درآمد نفت ایران است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بدهی دانشجویان آمریکا حدود ۱.۶ تریلیون دلار معادل ۳۲ سال درآمد نفت ایران بوده و سرانه بدهی هر آمریکایی حدود ۲۲۰ هزار دلارمعادل ۲ و نیم میلیارد تومان است.

وی افزود: بدهی خارجی آمریکا بیش از ۶۱۸۵ میلیارد دلار معادل ۱۲۴ سال درآمد نفت ایران و افزایش بدهی سالانه دولت فدرال آمریکا یک الی دو تریلیون دلار معادل ۲۰ الی ۴۰ سال درآمد نفت ایران است.

قدیری ابیانه اظهار کرد: هزینه دخالت نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه ۷ تریلیون دلار معادل ۱۴۰ سال درآمد نفت ایران است. معتقدم باید تمام دلار‌های چاپ شده و موجود در جهان را هم جزو بدهی‌های آمریکا محسوب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در محاسبات درآمد سالانه نفت ایران ۵۰ میلیارد دلار فرض شده است. همچنین این بدهی‌های آمریکا که اعلام شده به نقل از سایت رسمی بدهی‌های لحظه‌ای آمریکا استخراج شده است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بدهی های آمریکا ادامه داد: طبق آمار‌های یک سایت آمریکایی که بدهی‌های لحظه‌ا‌ی این کشور را بیان می‌کند، بدهی دولت فدرال آمریکا ۲۷ تریلیون دلار است.

وی افزود: البته ما باید تمام دلار‌های آمریکایی که در دست مردم جهان است را نیز جزء بدهی‌های این کشور حساب کنیم.

کارشناس مسائل استراتژیک و بین الملل تصریح کرد: بدهی دانشجویان آمریکا ۱ هزار ۶۲۰ میلیارد دلار بوده که این رقم معادل ۳۲ سال درآمد نفتی ایران است.

وی تصریح کرد: کسری تجارت آمریکا تا این لحظه ۸۸۶ میلیون دلار و معادل ۱۸ سال فروش نفت ایران بوده، همچنین بدهی خارجی این کشور ۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار و معادل ۱۲۶ سال فروش نفت ما تلقی می‌شود.

قدیری ابیانه گفت: سالانه حدود ۱ تریلیون دلار به بدهی دولت فدرال آمریکا اضافه می‌شود؛ ترامپ چندی پیش گفت که ما ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج کرده‌ایم، اما نتیجه‌ای نگرفتیم که این میزان به اندازه ۱۴۰ سال فروش نفت ایران است.

کارشناس مسائل استراتژیک و بین الملل ادامه داد: ترامپ می‌گوید که ما برای نوسازی آسفالت‌ها و مدارس کشورمان پولی نداریم، اکنون ۱۶ کشور در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند و در نتیجه کشور‌ها تلاش خواهند کرد تا از سلطه دلار رهایی پیدا کنند، همانطور که ماه پیش چین و روسیه قرار گذاشتند که دلار را از تجارت میان خود حذف کنند.

وی افزود: اگر دلار موقعیت ارز تجاری جهانی را از دست بدهد، برای آمریکایی‌ها از بمب اتم هم خطرناک‌تر خواهد بود.

قدیری ابیانه گفت: آمریکا از نظر توزیع ثروت در شرایط بدی قرار دارد، به نحوی که ۳ نفر در آمریکا بیش از نیمی از جمعیت آمریکا سرمایه در اختیار دارند، این در حالی است که بالای ۴ میلیون نفر آمریکایی زیر خط فقر بوده و نیم میلیون نفر نیز کارتن خواب هستند.

کارشناس مسائل استراتژیک و بین الملل بیان کرد:در آمریکا ۲ و نیم میلیون نفر به صورت سالانه از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط می‌کنند، زمانی اقتصاد آمریکا بیش از ۴۰ درصد تولید ثروت جهان را در بر می‌گرفت، در حالیکه این رقم به ۵ درصد رسیده که این امر فاجعه‌ای برای آمریکا محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل استراتژیک و بین الملل اضافه کرد: جهان تک قطبی در حال تبدیل شدن به جهان چند قطبی است، بدین معنا که آمریکا رو به سقوط است، اما گویا نمی‌خواهد این واقعیت را بپذیرد.

وی ادامه داد: یک مجله آمریکایی هفته گذشته بر روی جلد خود تصویر عقابی را که نماد آمریکا است حک کرده بود که پرهایش در حال ریختن بود و قطعا نیز همینطور است، پیش از این چه کسی جرئت می‌کرد که با رئیس جمهور این کشور با لحن کنونی صحبت کند.

قدیری ابیانه بیان کرد: آمریکا نمی‌تواند با جنگ جلوی شکل گیری قطب‌های دیگری را بگیرد، پس باید منابع نفتی ما و دیگر کشور‌ها را تصاحب کنند تا قطب‌های نیازمند سوخت مجبور شوند که از آمریکا تمکین کنند.

وی تصریح کرد: این کشور نمی‌تواند با ایران از در جنگ وارد شود و تنها تلاش می‌کند که مشکل اقتصادی برای کشور ما ایجاد کند، اما شکست خواهد خورد پس اگر ملت ما حول محور ولایت حرکت کنند با موفقیت از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار