بخشی از طرح‌های آبرسانی شهرستان جم امسال تکمیل می‌شود

استاندار بوشهر گفت: بر اساس قول‌هایی که داده شده بخشی از طرح آبرسانی جم تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در بررسی روند اجرای طرح‌های عمرانی و آبرسانی شهرستان‌های جم و عسلویه افزود: با وجود محدودیت منابع مالی، طرح‌ها فعال هستند که مایه امیدواری است.

وی با اشاره به طرح سد باغان و خط انتقال آن، ادامه داد: منابع مالی این طرح  تامین شده که با تکمیل آن، آب مناطق ریز، انارستان و پالایشگاه گاز تامین می‌شود که لازم است این طرح‌ها شتاب گیرد.

استاندار بوشهر آب شیرین‌کن سیراف را یکی از طرح‌های مهم در تامین آب آشامیدنی شهرستان جم دانست و با تاکید بر پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان در تامین منابع مالی این طرح، تصریح کرد: مخازن ذخیره آب و تصفیه‌خانه این طرح در حال اجراست که اگر وزارت نیرو بخشی از اعتبارات خرید تضمینی آب از این طرح را پرداخت کند اجرای آن شتاب می‌گیرد.

گراوند افزود: نیاز است وزارت نیرو و نفت منابع مالی این طرح را تامین کنند تا آب آشامیدنی جم بر اساس برنامه زمان‌بندی تامین شود.

وی ابراز امیدواری کرد: بر اساس قول‌هایی که داده شده تا یک ماه آینده طرح  آبرسانی جم از آب‌شیرین‌کن سیراف شتاب بیشتری گیرد و دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی از افزایش ظرفیت طرح آب شیرین‌کن بوشهر نیز خبر داد و گفت: طرح آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر با اجرای طرح توسعه‌ای  به ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب رسیده که قرار است پنج هزار متر مکعب دیگر افزایش یابد و به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برسد.

استاندار بوشهر همچنین روند اجرای طرح‌های راهسازی در شهرستان جم را مطلوب دانست و تصریح کرد: با وجود مشکلات و محدودیت اعتباری، پیمانکاران در اجرای این طرح فعالیت دارند.

گراوند به طرح‌های سد اَخَند و جاده بَندو در شهرستان عسلویه هم اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها روند اجرایی مطلوبی دارد و منابع مالی واعتباری آن تامین شده و به زودی به تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ک

بررسی روند اجرای طرح‌های جم و عسلویه با حضور استاندار بوشهر

 

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.