سد اخند کشاورزی عسلویه را رونق می‌دهد

سد اَخَند که بر روی رودخانه اخند در شهرستان عسلویه در حال ساخت است می‌تواند باعث بهبود کشاورزی این شهرستان شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نماینده مجری طرح سد اَخَند در بازدید عبدالنبی یوسفی فرماندار عسلویه و حسین باشی زادگان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از روند اجرای این طرح گفت: این سد از نوع بتنی وزنی با ارتفاع ۳۲ متر و طول تاج ۱۱۲ متر است که با حجم مخزن دو میلیون متر مکعب در حال ساخت است.

ابراهیم اسلامی پور افزود: سد اخند با هدف کنترل سیلاب و استفاده بهینه از منابع آبی حوضه رودخانه فصلی اخند در حال ساخت است.

وی بیان کرد: با توجه به افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی و پیش روی آب شور دریا، بخش کشاورزی منطقه دچار خساراتی شده که با تکمیل سد اخند و تلفیق رواناب‌های سطحی و آب زیرزمینی، قسمت عمده این مشکل برطرف خواهد شد.

نماینده مجری طرح سد اخند با اشاره به اهمیت سد اخند در زمینه پدافند غیرعامل یادآور شد: با توجه به محل قرارگیری روستای اخند و همچنین برنامه ریزی برای جانمایی شهر جدید سیراف در پایین دست حوزه آبریز سد اخند، این سد اهمیت ویژه‌ای در پدافند غیرعامل منطقه دارد.

فرماندار عسلویه نیز روند ساخت سد اخند را مطلوب خواند و گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود برای تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی به ویژه در حوزه آب استفاده خواهیم کرد.

عبدالنبی یوسفی بیان کرد: با توجه به وضعیت منابع آب زیرزمینی، ساخت این سد به رونق کشاورزی منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

سد اخند در شهرستان عسلویه در دست ساخت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.