خطیب جمعه کرمان؛

انگلیسی ها منتظر سیلی ایران باشند /مومن اهل برائت از مشرکین است

خطیب جمعه کرمان گفت: پیامبر اسلام نسبت به مومنین تواضع و نسبت به مشرکین برائت می جست ومومنین باید چنین باشند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام عسکری خطیب نمازجمعه کرمان  درجمع نمازگزاران این هفته کرمان در مصلی امام علی(ع) گفت:یکی از موصوعات سیاسی دزدی دریایی انگلیسی‌های خبیث است.

وی افزود:انگلیسی  هابرخلاف قوانین نفتکش را دزدیدند و خدمه را ازاد کردند ولی نفتکش همچنان توقیف است.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به سخنان رهبری  که در دیدار ائمه جمعه فرمودند انگلیسی‌ها از دست قدرتمند نیرو‌های نظامی چنان سیلی خواهد خورد که برای دیگران درس عبرت باشد، گفت: اسلام این اجازه را داده که  هر کس تعدی و قانوم شکنی کرد راه مقابله به‌مثل را باز گذاشته است.

وی بیان داشت:  طبق بیان رهبری در زمان و مکان مناسب ما از این دولت انگلیس انتقام  می‌گیریم .

وی همچنین تصریح کرد: دیروز گفتند پهباد ایرانی را زدیم، ولی مسئولان می‌گویند همه پهپادهای ما سالم هستند و شاید آمریکایی‌ها ازپهپادهای خودشان را زدند  تا مثلا بنام ایران جا بزنند.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد:خروج یک جانبه از برجام و عمل نکردن به ۱۱ تعهد آن در نتیجه باعث می شود ایران قدم به قدم از تعهدات خود بکاهد و اگر ان‌ها سر عقل نیایند ،طبق گفته رهبری درنهایت اگر تعهدات شان را عمل نکنند ما آن را آتش می زنیم.

وی سپس به مسئله شورای نگهبان اشاره کرد وافزود:نظارت شورای نگهبانی نظارت مبارکی است که  باید استثقایی باشد.

وی بیان داشت: نماینده عربستان اعلام کرده که تلاش می کنند تا جنگ یمن فرو بنشیند ودر تماس هایی که از سران کشورهای اسلامی با ایران برقرار شده اعلام شد عربستان خواهان تعامل دیپلماتیک با ایران است ونمی خواهد وارد جنگ با ایران شود که این نتیجه مقاوم و ایستادگی است.

خطیب جمعه کرمان اظهارکرد: از میان مشکلات اقتصادی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها، دغدغه مردم  است و هستند افرادی که مسکن ندارند و مستاجرند این درحالی است که پنج میلیون  واحد مسکونی در کشور و این یعنی احتکار مسکن که باید جلوی آن را گرفت.

حجت الاسلام عسکری  با اشاره به خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه گفت: در دعای کمیل خواندیم که خدایا اگر چیزی از مامورینی که برای محاسبه ما فرستادی از قلم بیاندازند تو می‌دانی .

وی با اشاره به  سیره و سبک زندگی پیامبر که برگرفته از قرآن است افزود: متقن‌ترین و مطمئن‌ترین سیره پیامبر از قرآن قابل استخراج است.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به الگو‌های عملی  مسلمین گفت:  سر دسته این الگوها پیامبر است  وهمان گونه که در آیه ۲۱ سوره احزاب پیامبر را در تمام ابعاد و شُون زندگی اجتماعی خانوادگی سیاسی  تا روز قیامت به عنوان الگو معرفی می کند.

وی تصریح کرد:یکی از جلوه‌هایی که در پیامبر وجود دارد و ما باید رعایت کنیم مسئله رافت ،رحمت، تواضع و نرمخویی با مومنان است.
خطیب جمعه کرمان همچنین بیان داشت:ادبیات صحبت  با دشمن تحدید و ادوات برخورد  تهدید است.

وی اظهارداشت:خداوند در قرآن گاهی از رفتار پیامبر خبر می‌دهد ومی گوید پیامبر این گونه بود ،گاهی دستورات قرآنی انشایی وگاهی  امری است که به پیامبر فرمان می‌دهد و می‌گوید این‌گونه باش.
حجت الاسلام عسکری افزود: پیامبر در مقابل مومنین خفض و تواضع داشت درنتیجه باید ما نیز به عنوان مسلمان در برابر ارباب رجوع باید تواضع کنیم.
وی افزود: میزها میزخدمت هستند  پس آقای مسئول و کارگزار در برابر مردم خدمتگزار باش پدر و مادر و فرزندان و همسایه در برابر هم خدمتگزار باشید.
وی به ابعاد رحمانیت خدا و پیامبر و تفاوت ان‌ها اشاره کرد و گفت: پیامبر نسبت به مومنین تواضع دارد  ومومنین نیز باید چنین باشند.

انتهای پیام/ح

برخورد با انگلیس دور از انتظار نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.