نمایشگاه گذر فرهنگ و هنر در زاهدان برگزار شد

نخستین نمایشگاه گذر فرهنگ و هنر شب گذشته در محل پارک شادی‌های زاهدان برگزار شد.

نمایشگاه گذر فرهنگ و هنر در زاهدان برگزار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان ؛ مرتضی سلطان نژاد معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت:نخستین نمایشگاه گذر فرهنگ و هنر شب گذشته در محل پارک شادی‌های زاهدان برگزار شد.

وی افزود: این نمایشگاه با شعار رونق تولید و کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر در زاهدان برپا شد.

مرتضی سلطان نژاد گفت: در گذر فرهنگی اهداف زیادی برای آحاد مردم و مسئولین دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: در گذر فرهنگی هنرمندان به صورت زنده می‌توانند به اجرای کار و خلق اثر بپردازند و به خانواده‌هایی که با ذائقه‌های متفاوت در اینجا حضور می‌یابند کمک کنند تا فرزندان آنان بتوانند متناسب با ذوق و سلیقه خود رشته هنری که به آن علاقه‌مند هستند را انتخاب کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی دیگر از اهدافی که در این گذر فرهنگی دنبال می‌شود ایجاد بازار کسب و کار برای هنرمندان است تا بعد از خلق اثر بتوانند آثار خود را به معرض فروش بگذارند.

وی گفت: با توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید نامگذاری شده است، مردم باید به تولیدات داخلی گرایش پیدا کنند و به جای استفاده از آثار هنرمندان خارجی از آثار هنرمندان محلی خود در دکور منزل استفاده نمایند، زیرا این کار کمک بزرگی به هنرمندان محلی استان نیز خواهد کرد.

سلطان نژاد افزود: در این نمایشگاه انجمن‌های تئاتر خیابانی، هنر‌های تجسمی، موسیقی، خوشنویسی، مطبوعات، عکس، سینمای جوان، نمایشگاه لباس و کتابفروشی در کنار هم پاتوق فرهنگی داشتند که با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد.

وی اظهار داشت: انجمن‌های فرهنگی هنری، کانون‌های تبلیغاتی، موسسات فرهنگی و هنری، مطبوعاتی و شهرداری زاهدان در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته اند.

انتهای پیام/ع

برپایی نخستین نمایشگاه گذر فرهنگ و هنر  در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار