اشتغال بعد ازترک اعتیاد ضروری است/ مشاوره های ژنتیک اجباری است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: نیازمند کمک برای اشتغال افرادی که ترک اعتیاد کرده اند هستیم.

اشتغال بعد ازترک اعتیاد ضروری است/ مشاوره های ژنتیک اجباری استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در سخنانی قبل از نمازجمعه امروز کرمان گفت: آنچه در حوزه ترک اعتیاد نیاز به کمک داریم ۱۰ درصد در مراکز درمان و ۹۰ درصد کمک‌هایی است که بعد از ترک اعتیاد نیاز داریم.

وی افزود: دولت با تمام تلاش نتوانسته در حوزه ترک اعتیاد موفق عمل کند به گونه‌ای که اکنون ۵ میلیون نفردر کشور و در استان کرمان ۱۰۰ هزار نفر درگیر اعتیاد هستند وباید از کمک بنگاه‌های اقتصادی وتشکل‌های مردمی دراین بحث استفاده کنیم.

صادق زاده با اشاره به اینکه ازجمله نگرانی‌های ما در حوزه اعتیاد پایین آمدن سن اعتیاد ونیز گرایش زنان به موادمخدرصنعتی است، اظهارداشت:درمان مواد مخدر صنعتی پرهزینه وسخت است، ولی متاسفانه ما شاهد مراجعه دختران ۱۴ تا ۲۵ساله برای دریافت گل هستیم.

وی بیان داشت: ۱۲۰۰ مرکز موسسه و خیریه در حوزه اجتماعی فعال است که دست یاری به سوی همگی آن‌ها دراز می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود:بعد از درمان اعتیاد نیازمند ایجاد شغل برای این افراد هستیم وبنگاه اقتصادی وکارگاه‌ها باید بیشتر این افراد با بپذیرند.

صادق زاده با اشاره به اینکه در بخش معلولین نیازمند توجه به فرهنگ سازی برای پیشگیری از معلولیت هستیم گفت: عموما در جامعه ما پیشگیری کمرنگ است هرچند که توانستیم بحث الزامی بودن مشاوره‌های ژنتیک را درحوزه پیشگیری لحاظ کنیم، اما کافی نیست.

وی تصریح کرد: برای ۴۴۰۰ نفرمشاوره انجام و۵۰۰ نفر نیازمند مداخله بیش از مشاوره بودند همچنین درخصوص ریسک بارداری همراه با معلولیت برای۵۰ نفرمشاوره دارویی انجام شد.

وی رشد سالمندی در استان کرمان را نیز ۸ و ۳ درصد و دو برابر میزان زاد و ولد ذکر کرد وگفت: باید جامعه را برای داشتن سالمندانی سالم مدیریت کرد.

انتهای پیام/ح

اشتغال برای ترک اعتیاد کرده ها ضروری است

برچسب ها: ژنتیک ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار