مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

شهرداران بافت تاریخی کشور به نراق می‌آیند

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از حضور شهرداران بافت تاریخی کشور در نراق خبرداد.

شهرداران بافت تاریخی کشور به نراق می‌آیندایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به اینکه امسال برای شهر نراق ۲ جشنواره را در دستور کار داریم گفت: امیدوار هستیم به همت عزیزان شورا و شهرداری و عنایت فرماندار دو جشنواره جوز قند و حضور شهرداران بافت تاریخی کشور را در حوزه شهرستان و شهر نراق برگزار کنیم.

ایزدی افزود: انشاالله بتوانیم بستری را فراهم کنیم برای حضور مسئولان ذیربط به خصوص شهرداران بافت تاریخی در نراق برای اینکه بتوانیم رونق بیشتری به بافت نراق بدهیم و بسته‌های تشویقی را سفر که مد نظر دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور را ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با این بسته‌های تشویقی هم بافت تاریخی نراق را احیای مجدد کنیم و هم جامعه محلی که باید انتفاع بیشتری ببرند از حوزه صنعت گردشگری بیشتر درگیر کنیم و شاهد رویداد‌های بهتر و مثبت‌تر‌ای در حوزه شهر نراق برای توسعه پایدار صنعت گردشگری باشیم.

راهنمایان گردشگری و خادمان میراث فرهنگی نوروزبانان بی نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به آیین تجلیل از راهنمایان گردشگری و خادمان میراث فرهنگی و گردشگری نراق گفت: این تجلیل اتفاق خوبی در راستای تجلیل و احترام به کسانی که وقتشان را صرف خدمت صادقانه به مردم کردند که در اصل نوروزبانان بی نوروزی هستند که خواستار هویتی سرزمین هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که این بهانه و دلیلی برای تلاش و همت بیشتر با خدمات بهتر در سال‌های آتی و معرفی بهتر نراق به عنوان شهر نمونه گردشگری در کشور باشد افزود: نراق دارای پیشینه بسیار ارزشمندی است در حوزه میراث ملموس و ناملموس اتفاقات خوبی چه دربافت و چه در حوزه میراث معنوی مثل ثبت جوزقند اتفاق افتاده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.