گوشی‌قاپی برای آزادی دوست زندانی!

پسر ۱۷ ساله برای هیجان و تامین نیمی از دیه ۲۰۰ میلیون تومانی دوستش، تلفن‌همراه‌قاپی می‌کرد. متهم هنگام فرار دو مامور پلیس را با خودرو زیر گرفت.

گوشی‌قاپی برای آزادی دوست زندانی!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ازچندی پیش شکایت‌هایی در دستور کار ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد، دو پسر که یکی نوجوان و دیگری جوان است با چاقو به مردم حمله می‌کنند و گاهی نیز با تعقیب افراد، دست به گوشی‌قاپی می‌زنند.

پرونده‌ای در شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تشکیل و با دستور بازپرس قریب احمد‌زاده تحقیقات آغاز شد. سرانجام چند روز پیش ماموران گشت موتوری در خیابان ری در جنوب تهران مشاهده کردند مرد پرایدسواری گوشی مرد مغازه‌داری را سرقت کرد. ماموران به تعقیب سارق پرداخته، اما او دنده‌عقب گرفت و با مصدوم کردن دو مامور از محل گریخت.

ماموران مصدوم موضوع را از طریق بی‌سیم به مرکز اطلاع داده و مشخصات پراید در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت. ماموران گشت با مشاهده پراید به تعقیبش پرداخته و بعد از شلیک هفت تیر هوایی لاستیک خودرو را هدف قرار داده و سارق بعد از تصادف با سه خودرو متوقف شد. راننده ۱۷ ساله پراید قصد داشت پیاده فرار کند که دستگیر شد.

شاهین، پسر ۱۷ ساله به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران منتقل شد و به بازپرس پرونده گفت: پدر معتادم ده سال پیش از مادرم جدا شد. مادرم با دستفروشی هزینه زندگی من و خواهرم را تامین می‌کرد. وقتی این وضع را دیدم با رها کردن درسم در یک خیاطی مشغول به کار شدم و ماهی ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتم. احمد ۲۰‌ساله بچه‌محله‌مان بود. او بار‌ها به خاطر گوشی‌قاپی به زندان افتاده بود. پاییز سال گذشته که آزاد شد، سراغم آمد و نحوه گوشی‌قاپی را به من آموزش داد و با هم سرقت‌ها را آغاز کردیم. ابتدا برای هیجان و پولدار‌شدن سرقت می‌کردیم، اما بعد از مدتی متوجه شدم دوست ۲۲ سال‌هام که مدتی با من در خیاطی کار می‌کرد و در آستانه جشن ازدواجش بوده دعوا کرده و فردی را به کما فرستاده و باید ۲۰۰ میلیون تومان دیه بدهد. صد میلیون تومان خودش جور کرده بود، اما صد میلیون تومان دیگر لازم داشت. بعد از اطلاع از این موضوع، تصمیم گرفتم با گوشی‌قاپی بقیه پول دیه را جمع کنم تا دوستم آزاد شود. تحقیقات از متهم برای بازداشت همدست فراری‌اش ادامه دارد.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.