افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات کمک به شهرداری‌های استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات کمک به شهرداری‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات کمک به شهرداری‌های استان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی گفت: این منابع بزودی به شهرداری‌ها اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت در سه ماه اول امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های این استان کمک کرده است افزود: دولت با توجه به اولویت زیباسازی و ارتقای خدمات شهری در نظر دارد در اجرای پروژه‌های مختلف به شهرداری‌ها کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه به تهیه سند آمایش استان اردبیل و همچنین سند توسعه ۱۱ شهرستان اشاره کرد و افزود: این اسناد بر اساس افق توسعه ۱۴۲۴ تدوین شده تا به عنوان یک سند بالادستی برنامه‌ها و طرح‌ها درست و منسجم اجرا شود.

شایقی ادامه داد: مرحله اول تهیه سند آمایش از سال ۸۵ تا ۹۰ به انجام رسید و فاز نهایی آن نیز در حال تدوین است.

وی بیان کرد: در ۲ ماه گذشته با برگزاری سه جلسه شورای برنامه‌ریزی سعی شده نقاط ضعف و قوت این سند ارزیابی شده و با ارائه نظرات کارشناسان، نخبگان و متخصصان به جمع‌بندی نهایی برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از ارسال این سند برای سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ نهایی آن در قالب سند ملی آمایش کشور خبر داد و گفت: امید است تا پایان سال سند توسعه ۱۱ شهرستان استان اردبیل تهیه و آماده شود.

شایقی اظهار داشت: اصلی‌ترین موضوع و محور کار توجه به مسائل اشتغال و رونق تولید است که در این حوزه امر گردشگری بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد و در کنار آن توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال‌سازی واحد‌های صنعتی نیمه تعطیل با تاکید بر صنایع دانش بنیان هدف‌گذاری شده است.

وی به سفر سال گذشته نوبخت به استان اردبیل و اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدماتی اشاره کرد و افزود: از این رقم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به پایاب سد گیوی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برای اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال دیگر لیست پروژه‌های اجرایی بویژه در بخش راه و محور‌های اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر و کلور – درام آماده شده و تا سه ماه آینده هم هزار میلیارد ریال از این مبلغ به استان تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به پایاب سد گیوی

برچسب ها: اعتبارات ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار