پایش فروشگاه سموم نباتی در میاندورود

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود گفت: ۴۱ فروشگاه سموم نباتی از ابتدای امسال تاکنون در میاندورود پایش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید اسماعیل علوی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، گفت: برای پایش واحد‌های فروش سموم نباتی، از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود در گشت مشترک به بازدید از ۴۱ فروشگاه عرضه سموم نباتی در این شهرستان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این پایش‌ها، جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته است، افزود: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان باید از توزیع آن خودداری و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

علوی گفت: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: در این پایش، وضعیت حضور مسئول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاهپزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و انواع فروش سموم و افت کش ها، وضعیت محیطی و نحوه مدیریت سموم فاسد سنواتی مورد بررسی قرار گرفت و یک نفر از متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی درباره اقدامات این مدیریت برای ارتقاء آگاهی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در بهینه سازی مصرف سموم نباتی، گفت: از ابتدای امسال برای تولید محصول سالم چند دوره آموزشی برگزار شد.

انتهای پیام/ م

فروشگاه‌های سموم نباتی میاندورود زیر ذره بین بازرسان جهاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار