برداشت بیش از ۹۰۰ تن جو در کلاردشت

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت از برداشت ۹۶۷ تن جو امسال از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

برداشت بیش از ۹۰۰ تن جو در کلاردشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مرید جعفرصالحی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت با اشاره به پایان برداشت جو از زمین‌های کشاورزی این شهرستان، گفت: برداشت جو امسال در ۴۵۰ هکتار از زمین های این شهرستان با عملکرد دو هزار و ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار انجام شد.

وی افزود: ارقام کشت شده جو در این شهرستان از نوع صحرا و پروداکتیو بوده است.
 

وی گفت: جو در مقایسه با گندم در برابر خشکی مقاوم‌تر است و در آب و‌هوایی که آب، سبب محدود کردن تولید غلات می‌شود، جو می‌تواند بیشترین محصول را تولید کند.

وی با بیان اینکه در شرایط دیم هم عملکرد جو بهتر از گندم است، افزود: تولید جو در هر زمینی با بارندگی سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر امکان پذیر است.


جعفرصالحی با بیان اینکه جو یکی از غلاتی است که اغلب در برنامه غذایی دام و طیور از آن‌ها استفاده می‌شود که علاوه بر هضم سریع و آسانی که در دستگاه گوارش دام دارد، می‌تواند خواص بسیاری را به همراه داشته باشد، گفت: ارزش غذایی موجود در دانه‌های جو، بسیار بالا بوده و پروتئین و نشاسته موجود در آن می‌تواند نقش به سزایی در پرورش و تامین انرژی برای تولید مثل، شیردهی و مراحلی از این قبیل داشته باشد.
انتهای پیام/س
 

برداشت ۹۶۷ تن جو در کلاردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار