پرواز مداوم هواپیما‌های جاسوسی آمریکا نزدیک پایگاه‌های روسیه در سوریه

هواپیمای جاسوسی آمریکا در ماه‌های اخیر اقدام به اجرای عملیات شناسایی مکرر در نزدیکی حریم هوایی روسیه و نیز پایگاه‌های نظامی آن در سوریه کرده است.

پرواز مداوم هواپیما‌های جاسوسی آمریکا در نزدیکی پایگاه‌های روسیه در سوریهبه گزراش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در چند ماه گذشته یک هواپیمایی جاسوسی آمریکا بار‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه، نزدیکی دریای سیاه، منطقه کالینینگراد و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه مشاهده شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه «پلین رادار» گزارش داد هواپیمای «آر سی-۱۳۵ وی ریوت جوینت»، هواپیمای شناسایی و استراتژیک آمریکا در چند ماه گذشته در حال پرواز سه ساعته در نزدیکی مرز‌های غربی روسیه در منطقه بالتیک مشاهده شده است.

بنا به گزارش‌ها، هواپیمای جاسوسی آمریکا با شماره شناسایی ۶۴-۱۴۸۴۶  از پایگاه میلدین هال در انگلیس برخاسته است. این هواپیمای جاسوسی آمریکا پیش از نزدیک شدن به مرز‌های جنوبی و شرقی مناطقی از حریم هوایی لهستان و لیتوانی، به پرواز در نزدیکی منطقه کالینینگراد روسیه پرداخت.

همچنین اسپوتنیک گزارش داد پهپاد گلوبال هاوک مدل کیو-۴ بی و هواپیمای پی-۸ پوسایدون در مجاروت شبه جزیره کریمه اقدام به عملیات شناسایی کرده بود. وزارت دفاع روسیه بار‌ها از واشنگتن خواسته تا عملیات تجسسی خود را در نزدیکی مرز‌های این کشور متوقف کند. این در حالی است که واشنگتن هرگونه عملیات جاسوسی نزدیک حریم هوایی روسیه را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
اگه یکیشو بزنن ساقط کنن دیگه تکرار نمی کنن
آخرین اخبار