معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد؛

احداث بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم

ذاکریان گفت:این بوستان به‌صورت کاملاً تخصصی ویژه استفاده دوچرخه طراحی‌شده و نمونه آن در کشور وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم  با اشاره به اهمیت کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی در سطح شهر گفت: امروز نیازمند فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه به‌صورت گسترده در سطح شهر بوده و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به سمت این فرهنگ حرکت کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، زیرساخت‌های لازم در استفاده از دوچرخه را تشریح کرد: نیازمند طراحی مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری درجه‌یک، درجه‌دو و درجه سه در سطح شهر هستیم و طرح تأیید ایمنی دوچرخه، تأسیس ایستگاه دوچرخه، قرار دادن دوچرخه اشتراکی و همچنین در نظر گرفتن پارکینگ دوچرخه در دست بررسی قرار دارد.

وی آغاز فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه را از دانش‌آموزان و کارمندان دولت دانست و یادآورشد: برای فرهنگ‌سازی در این حوزه به‌کارگیری مکانیزم‌های تشویقی برای کارمندان دولت و دانش آموزان به‌منظور استفاده از دوچرخه لازم است.

ذاکریان از اتمام طراحی بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در شهر قم خبر داد و تصریح کرد: این بوستان به‌صورت کاملاً تخصصی ویژه استفاده دوچرخه طراحی‌شده و نمونه آن در کشور وجود ندارد.

وی مساحت این بوستان را سه هکتار اعلام کرد و گفت: این بوستان در بلوار فدائیان اسلام شهرک پردیسان به طول ۳۰ هزار متر و عرض ۱۰۰ برای استفاده از انواع دوچرخه طراحی شده و امسال عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ح

بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود

برچسب ها: حمل ونقل ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.