ورود بیش از ۳۴ هزار مهاجر به اروپا از ابتدای سال ۲۰۱۹

سازمان جهانی مهاجرت از ورود بیش از ۳۴ هزار مهاجر به اروپا از ابتدای سال ۲۰۱۹ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد در گزارشی که دیروز منتشر کرد مجموع مهاجران قانونی و غیرقانونی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ وارد خاک اروپا شده اند را بیش از ۳۴ هزار نفر اعلام کرد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی مهاجرت از ابتدای سال ۲۰۱۹، ۳۴ هزار و ۲۲۶ مهاجر قانونی و غیرقانونی وارد خاک اروپا شده که از این تعداد ۶۸۳ مهاجر غیرقانونی در مسیر ورود به قاره سبز در دریا غرق شده اند.

این در حالیست که شمار مهاجرانی که در همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی وارد اروپا شدند، ۵۱ هزار و ۷۸۲ تن گزارش شده است. همچنین از این تعداد ۱۴۴۹ پناهجوی غیرقانونی در دریا غرق شدند.

از آغاز سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۶ هزار و ۲۹۰ مهاجر غیرقانونی و پناهجو که تقریبا نیمی از کل ورودی‌ها بوده است وارد اروپا شدند. تعداد مهاجرانی که در مسیر رسیدن به اروپا فقط در دریای مدیترانه [شرقی] غرق شده اند ۵۳ تن بوده است. همچنین بیش از ۱۲ هزار مهاجر غیرقانونی و پناهجو از مسیر غربی که همان آب‌های اسپانیا است وارد قاره سبز شده اند. شمار کشته‌های این مسیر [مدیترانه غربی] ۲۰۴ تن بوده که نسبت به سال گذشته میلادی با ۲۹۶ کشته، کاهش داشته است.

در گزارش این سازمان آمده است کشور‌های اسپانیا و یونان شاهراه ورود نزدیک به ۸۳ درصد از مهاجران و پناهجویان هستند. این در حالی است که ایتالیا و مالت نیز مسیر‌های دیگر ورود قانونی و غیرقانونی به اروپا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار