معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان خبر داد:

اجرای طرح بیمه وکالت به شکل پایلوت در اصفهان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان گفت: طرح بیمه مشاوره حقوقی و وکالت به شکل پایلوت در اصفهان اجرایی می‌شود.

طرح بیمه وکالت به شکل پایلوت دراصفهان اجرایی می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا قنبری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت اجرای طرح بیمه مشاوره حقوقی و وکالت (حامی) به شکل پایلوت در اصفهان اظهار داشت: قوه قضائیه همیشه بر این نکته تاکید دارد که پیشگیری از وقوع جرم از مقابله و تصمیمات بعدی اهمیت بیشتری دارد و بر این اساس آموزش‌های حقوقی به مردم و رسیدن به راهکار‌های مناسب در راستای گسترش فرهنگ پیشگیری از جرم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: در قانون اساسی نیز به وظیفه قوه قضائیه در پیشگیری از جرم اشاره شده است و بر این اساس رویکرد قوه قضائیه در سال‌های اخیر نیز بر مبنای همین روند پیش رفته است و بر همین مبنا طرح‌ها و برنامه‌های تأثیرگذار در پیشگیری از جرم مورد تأیید و پشتیبانی قوه قضائیه قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمه وکالت از حدود ۸۰ سال پیش در همه دنیا اجرا می‌شده است، ابراز داشت: بیمه مشاوره حقوقی و وکالت قرار است به شکل پایلوت در اصفهان اجرایی شود که در وهله نخست پیشگیری از جرم با آموزش‌های لازم به مردم را مدنظر قرار داده است.

وی ادامه داد: در واقع این نوع بیمه با استفاده از مشاوره حضوری و غیر حضوری با وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در گام نخست در کاهش احتمال وقوع مشکلات و دعاوی حقوقی تلاش خواهد کرد.

قنبری با اشاره به اینکه این نوع بیمه با نام حامی در گام بعدی در صورت بروز مشکلات حقوقی و قضائی در پی رفع اختلافات با بهترین روش است، تاکید کرد: بر این اساس در ادامه این روند میانجیگری، تنظیم لایحه دفاعی برای ارائه به دادگاه و نمایندگی حقوقی و وکالت در مراجع قضائی مدنظر وکیل خواهد بود و هزینه‌ها نیز توسط بیمه تقبل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان با پرداخت حق بیمه از خدمات وکالتی استفاده می‌کنند، تاکید کرد: بسیاری از مردم در طول زندگی دچار مشکلات حقوقی می‌شوند، اما پرداخت حق الوکاله برای آن‌ها سنگین است، اما با این نوع بیمه در واقع حق‌الزحمه وکیل از طرف بیمه پرداخت می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: با استفاده از این بیمه همچنین سوءاستفاده وکلای بی‌مدرک و شرکت‌های غیر قانونی از مراجعه کنندگان کاهش پیدا می‌کند و از ظرفیت خوب وکلای جوان دادگستری نیز به درستی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: بیمه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.