آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خامی باشت ادامه دارد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خامی باشت ادامه دارد و به علت شرایط منطقه، استفاده از بالگرد سبب شدت گرفتن آتش‌سوزی می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد|بالگرد هم حریف زبانه‌های آتش در منطقه حفاظت شده خامی باشت نمی‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،عنایت آرامشیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خامی واقع در شهرستان باشت از عصر روز گذشته آغاز شد، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های فراوان برای اطفای حریق، آتش‌سوزی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و صعب‌العبور بودن منطقه حفاظت شده خامی، افزود: شدت وزش باد در ارتفاعات این منطقه به حدی است که کنترل آتش را با مشکل روبرو می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیرو‌های مردمی، حفاظت محیط زیست، سپاه و منابع طبیعی همچنان در منطقه حضور داشته و در حال خاموش کردن آتش هستند، گفت: صبح امروز نیز تعدادی نیرو از طریق بالگرد شرکت نفت به محل آتش‌سوزی هلی‌برن شد.

آرامشیان در رابطه با امکان استفاده از بالگرد اطفای حریق نیز گفت: به علت کوهستانی بودن منطقه بالگرد نمی‌تواند در ارتفاعات پایین پرواز کند و ممکن است اتفاق ناخوشایندی رخ دهد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته تجربه استفاده از بالگرد اطفای حریق را داشتیم، اما با توجه به چرخش پره‌های بالگرد و وزش باد ناشی از آن، استفاده از بالگرد سبب شدت گرفتن آتش‌سوزی می‌شود.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

استفاده از بالگرد سبب شدت گرفتن آتش‌سوزی می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.