آنچه که باید درباره گرمازدگی بدانید

رییس دبیرخانه کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : وقتی که مکانیسم‌های تنظیم حرارت در بدن نتوانند گرما را در فصل تابستان کنترل کنند و دمای بدن فرد به ۴۰ درجه برسد دچار گرما زدگی شده است .

به گزارش خبرنگار     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بیگلری رییس دبیرخانه کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : وقتی که مکانیسم‌های تنظیم حرارت در بدن نتوانند گرما را در فصل تابستان کنترل کنند و دمای بدن فرد به ۴۰ درجه برسد دچار گرما زدگی شده است.

وی گفت : معمولا سالمندان به واسطه آسیب پذیر بودن، کودکان و افرادی که مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی، قلبی و کبدی هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به گرما زدگی هستند.

بیگلی افزود : طیف علایم گرمازدگی متفاوت است، عطش زیاد ضعف و بی حالی، تعریق، گرفتگی‌های عضلانی و حتی کاهش سطح هوشیاری و عدم تعادل می‌تواند از علایم گرما زدگی باشد.

وی افزود : خنک کردن ناگهانی فرد گرما زده و دادن آب قند و نوشابه به فرد وضعیت را بدتر می‌کند بهتر است فرد را آهسته در جای خنک و با تهویه مناسب قرار داده و با استفاده از حوله خنک و نوشاندن آهسته و جرعه جرعه آب و املاح معدنی وضعیت گرمازدگی را به دمای متعادل برسانید.

بیگلری گفت : گرما زدگی در گروهی از افراد مانند رانندگان موجب کاهش آستانه تحمل و عصبانیت می‌گردد که میتواند موجبات حوادث و سوانح رانندگی را ایجاد کند .

 

 

انتهای پیام/د

مکانیسم‌های که مانع گرما زدگی می شود

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار