تأمین اعتبار سد گلورد از اولویت سازمان برنامه و بودجه کشور

معاون آب، خاک و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: همه تلاش‌ها برای تأمین اعتبار مورد نیاز سد گلورد در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سبزی معاون آب، خاک و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از سد گلورد گفت: همه تلاش مان را برای تأمین اعتبار مورد نیاز این سد که مراحل پایانی خود را طی می‌کند به کار خواهیم گرفت.
 
وی با اشاره به اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریالی این طرح در سال ۹۸ افزود: در برنامه داریم این رقم را در آینده نزدیک به ۲۳۰ میلیارد رالد افزایش دهیم.
 
حیدر داودیان معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران با تشریح وضعیت پیشرفت سد و شبکه گلورد گفت: همزمان با اجرای سد، بخش مهمی از شبکه آبیاری و زهکشی این طرح که در فرایند اجرا از تسهیلات بانک توسعه اسلامی استفاده شد، آماده بهره‌برداری است که با تکمیل سد گلورد امکان تامین و انتقال آب برای بخش وسیعی از شبکه ۲۵ هزار هکتاری پایین دست سد فراهم خواهد شد.
 
وی با اشاره به نقش این سد در کنترل سیلاب گفت: در سیلاب اخیر (فروردین ۹۸) اگرچه جاده دسترسی روستا‌های بالادست این سد مسدود و مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرد، اما از خسارات سنگین به مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی پایین دست جلوگیری کرد.
 
معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای مازندران احداث و تکمیل پل اصلی واقع در دریاچه سد را از اولویت‌های این شرکت در تکمیل این پروژه برشمرد و گفت: به دلیل قطع راه ارتباطی با محدودیت آب‌گیری مواجه هستیم که در شرایط موجود فقط امکان آب‌گیری حدود ۷ میلیون متر مکعب وجود داشته، لذا با وقوع هر سیلاب، پل آب‌نمای ارتباطی روستاییان به زیر آب رفته و این شرکت جهت رفع مشکلات مردم منطقه و همچنین افزایش تراز آب‌گیری، پل موقت جدید را احداث نموده که قبل از هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
داودیان افزود: احداث این پل موقت امکان آب‌گیری سد را از تراز ۶۷۲ به تراز ۶۸۳ برای ما فراهم خواهد کرد و امکان ذخیره سازی آب از ۷ میلیون به حدود ۱۲ میلیون فراهم خواهد شد که این مقدار آب در ماه‌های گرم سال برای کشاورزان نکا و بهشهر بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
 
وی پیشرفت سد گلورد را ۸۳ درصد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل سد و احداث پل ارتباطی رقمی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم در سال ۹۸ و ۹۹ در اختیار این شرکت قرار گیرد.

انتهای پیام/ آ


برنامه ریزی برای تکمیل سد گلورد

برچسب ها: سیلاب ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار