در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

توضیحات مسجد جامعی درباره بازسازی میدان حسن آباد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قدمت میدان حسن آباد به بازسازی آن تاکید کرد.

پاینده / اگر میخواهیم میدان حسن  آباد را بازسازی کنیم می‌توانیم طبقه دوم آن را به موزه این میدان تبدیل کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود ضمن تشکر از اقبال افکار عمومی در موضوعات مدیریت شهری گفت: تذکر من درباره حادثه میدان حسن‌آباد است و خواسته من این است گزارش فنی به مدیریت شهری ارائه شود که روشن شود ایستگاه آتش‌نشانی که دیوار به دیوار میدان حسن‌آباد بود آیا از حادثه آتش‌سوزی دیر مطلع شد؟

عضو شورای شهر تهران گفت: خواسته من این است که گزارش فنی برای مدیریت شهری ارسال شود که در آن زمان حریق و ساعت شروع عملیات اطفاء حریق مشخص شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به دستور شهردار تهران برای بازسازی میدان حسن‌آباد گفت: امروز معاون رئیس جمهور نیز بازدیدی از میدان حسن‌آباد دارد و دستوراتی برای بازسازی آن داده می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که میدان حسن‌آباد بر اساس سبک رنسانس ایتالیا ساخته شده است گفت: این بنا بر اساس سبک رنسانس ایتالیا ساخته شده و با قدمتی 80 تا 90 ساله باز هم بنای محکمی است و بازسازی این بنا را نباید به جداره آن خلاصه کرد.

مسجد جامعی با اشاره به قدمت میدان حسن آباد گفت: در کنار بنای میدان حسن آباد قبرستان مهم تهران بوده که مشروطه‌ خواهان در آن‌جا دفن شده‌اند از دیگر نکته‌های این میدان این است که پیش تر این میدان را ملک‌المتکلمین می‌نامیدند زیرا تندیس او در آنجا نصب شده بود و در دهه 50 برداشته شد.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر می‌خواهیم این میدان را بازسازی کنیم،  فرصت مناسبی است تا به ظرفیت‌های میدان پرداخته شود و این امکان وجود دارد که طبقه بالای میدان را به موزه این میدان تبدیل کنید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار