جریمه‌ سنگین گوگل از سوی دستگاه‌های نظارتی در آمریکا

سازمان امنیتی در آمریکا از جریمه گوگل به دنبال نقض حریم خصوصی کودکان در موتور جستجوی ویدئو یوتیوب خبر داد.

ابعادی تازه از نقض گسترده حریم خصوصی کودکان در یوتیوب/ جریمه‌ی سنگین گوگل از سوی دستگاه‌های نظارتی در آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل در پی عدم رعایت حریم خصوصی کودکان در یوتیوب از سوی یک نهاد نظارتی و امنیتی در ایالات متحده آمریکا چندین میلیون دلار جریمه شد. تحقیقات سازمان فدرال آمریکا نشان می‌دهد که گوگل اطلاعات شخصی کاربران زیر ۱۳ سال یوتیوب را سرقت کرده و به حریم خصوصی آن‌ها صدمه می‌زند. طبق قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان-COPPA هیچ فرد، نهاد یا سازمان حقیقی یا حقوقی حق ندارد بدون کسب اجازه از والدین به حریم خصوصی کودکان ورود کند.


بیشتر بخوانید:  ایالت‌های مختلف آمریکا درگیر با پرونده‌های نقض حریم خصوصی کاربران فیسبوک


سازمان‌های امنیتی در آمریکا تا کنون هزاران مورد شکایت در مورد نقض حریم خصوصی کودکان در یوتیوب را دریافت کرده‌اند. یوتیوب با سرقت اطلاعات شخصی کودکان آن‌ها را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد. شرکت‌های تبلیغاتی از این داده‌ها برای ساخت تبلیغاتی هدفمند استفاده می‌کنند و سودهای کلانی را از این راه بدست می‌آورند. این تبلیغات تنها محدود به یوتیوب نبوده و مافیای فعال در این زمینه با فروش اطلاعات کاربران به سایت‌های مختلف تجارت میلیون دلاری را راه‌اندازی کرده‌اند. 

ابعادی تازه از نقض گسترده حریم خصوصی کودکان در یوتیوب/ جریمه‌ی سنگین گوگل از سوی دستگاه‌های نظارتی در آمریکا

جریمه گوگل برای رعایت نکردن حریم خصوصی کودکان در یوتیوب

از آنجایی که منابع دقیق و قابل استناد زیادی برای بررسی همه ابعاد جرایم انجام شده توسط گوگل وجود ندارد. کارشناسان امنیتی تنها با اکتفا به اطلاعات محدود بدست آمده از شکایات مردمی و برخی از سایت‌های همکاری کننده با دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری بیشتر موضوع نقض حریم خصوصی کودکان در یوتیوب هستند. 

ابعادی تازه از نقض گسترده حریم خصوصی کودکان در یوتیوب/ جریمه‌ی سنگین گوگل از سوی دستگاه‌های نظارتی در آمریکا

یکی از مهم‌ترین دلایل گسترده‌تر شدن ابعاد تخلفات گوگل در یوتیوب, نبود اتحاد لازم برای برخورد با گوگل در میان سیاست مداران آمریکا است. در واقع نوعی دو دستگی بین دولت مردان جمهوری خواه و دموکرات برای حمایت از قانون COPPA وجود دارد. دموکرات‌ها سختگیری در مورد این قانون را موجب ضربه زدن به توسعه فناوری به خصوص در مورد گوگل می‌دانند.

انتهای پیام/

یوتیوب اطلاعات کاربران زیر ۱۳ سال را سرقت می‌کند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار