ایالت‌های مختلف آمریکا درگیر با پرونده‌های نقض حریم خصوصی کاربران فیسبوک

ایالت‌های کانکتیکات، ایلینوی، ماساچوست، نیویورک، نیوجرسی و کارولینای شمالی در حال تحقیق در مورد پرونده‌های افشای اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک هستند.

ایالت‌های مختلف آمریکا درگیر با پرونده‌های نقض حریم خصوصی کاربران فیسبوکبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رسوایی‌های فیسبوک باز هم ادامه دارد! هنوز مدت زمان زیادی از افشا نقص امنیتی حساب کاربری فیسبوک نگذشته که باز هم پرونده‌های جدیدی از تخلفات این شبکه اجتماعی برملا شده است.

بر اساس گزارشاتی که به تازگی در برخی از ررونامه‌های رسمی ایالات متحده آمریکا منتشر کرده‌اند، فیسبوک با اتهامات بسیاری در مورد نقص حریم خصوصی کاربران خود در ایالت‌های ایلینوی، ماساچوست، نیویورک، نیوجرسی، و کارولینا شمالی مواجه است و دادگاه‌های این ایالات‌های آمریکا به سختی مشغول رسیدگی به پرونده‌های فیسبوک هستند.

دور جدید از رسوایی امنیتی فیسبوک که البته با مشکلات گذشته این شرکت غیرمرتبط نیست، به رسوایی کمبیریج آنالیتیکا موسوم شده است. مسئله طرح شکایت و نحوه برخورد با متهم در دادگاه‌های ایالت‌های ذکر شده آمریکا متفاوت است. به نحوی که ایالت‌های ایلینوی و کارولینا شمالی با تایید نقص امنیتی فیسبوک در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات کافی در این خصوص و حمایت هرچه بیشتر از گذشته از حریم خصوصی کاربران فیسبوک هستند.

اما اوضاع در ایالت‌های ماساچوست، نیویورک و نیوجرسی کمیب متفاوت است. دادگاه‌های این ایالت‌ها هنوز اتهامات فیسبوک را برای افشای اطلاعات شخص کاربران تایید و یا رد نکرده‌اند ولی در صدد هستند تا با بررسی اسناد منتشر شده در منابع مختلف و انجام تحقیقات گسترده از کاربران هرچه زودتر مسئولان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در آمریکا را به پای میز محاکمه بکشانند.

فیسبوک همانند گذشته در مقام دفاع از خود برآمده و با بی‌اساس خواندن بخش وسیعی از اتهامات مطرح شده از سوی دادگاه‌های ایالتی، طرح این گونه مسائل را در برای پایین آوردن اعتبار و محوبیت فیسبوک دانست. فیسبوک مدعی است در هر نسخه بروز رسانی شده این شبکه اجتماعی ویژگی‌های امنیتی آن را با استفاده از روش‌های رمزگذاری افزایش داده است.

در هر حال کارشناسان معتقدند به دلیل تعداد بسیار زیاد کاربران فیسبوک در ایالات متحده آمریکا و تاثیرگذاری زیاد آن در بسیاری از تحولات اجتماعی و سیاسی، به طور قطع سیاست‌مداران همواره به دنبال اعمال نفوذ خود بر کاربران فیسبوک خواهند بود و در این میان سوءاستفاده از اطلاعات کاربران نیز امری محتمل است.


بیشتر بخوانید: اخاذی از کودکان اتهام جدید فیسبوک


انتهای پیام/

پرونده‌ رسوایی‌های متعدد فیسبوک در دادگاه‌های ایالتی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.