به کارگیری علم و تجربه در تصمیمات اتاق بازرگانی ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر شرایط کشور نیازمند به کارگیری افراد تحصیل کرده و بهره گیری از فعالان اقتصادی است.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نخستین جلسه دور نهم هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کشور در مشهد، گفت: رویکرد غالب در سیاست‌های گذشته، به صورت رانتی بوده است و این مورد با بیانات رهبر معظم انقلاب که به تولید محوری تاکید دارند، منافات دارد.

او تصریح کرد: اتاق بازرگانی باید صدای بخش‌های مولد باشد و به کارگیری علم و تجربه در تصمیم سازی‌ها را باید در دور نهم به عنوان اولویت اصلی قرار داد.
 
شافعی افزود: مفهوم بخش خصوصی در کشور باید واضح و روشن‌تر شود.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی ایران باید به عنوان اتاق مشاوره عمل کند تا با ایجاد بستری مناسب، به بخش خصوصی ورود کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این امر مهم در شرایط حاضر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که متاسفانه به آن توجه زیادی نشده است و کاملا بی اهمیت تلقی می‌شود.

شافعی افزود: ایجاد ارتباط با کشور‌های همسایه و منطقه و همکاری با تجار بخش هدف، می‌تواند کمک شایانی به توسعه صادرات نماید، که این مسئله نیازمند توجه بیشتری نسبت به گذشته است.


او ادامه داد: ارتباط موثر با جامعه دانشگاهی نیازمند ایجاد پژوهشکده‌ای علمی در اتاق بازرگانی است، تا از ظرفیت‌های این افراد به نحو احسنت استفاده شود.

انتهای پیام//ر. س

ارتباط موثر با کشور‌های همسایه در جهت توسعه صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.