تب کریمه کنگو در کمین است

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: با افزایش فعالیت کنه‌ها در فصل بهار و تابستان بیشترین موارد بروز بیماری اتفاق می‌افتد.

تب کریمه کنگو در کمین استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن دهقانیان مدیر شبکه دامپزشکی ریگان اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه و یا ترشحات دام بیمار و یا فرد مبتلا به انسان سرایت می‌کند .

وی تصریح کرد: با افزایش فعالیت کنه‌ها در فصل بهار و تابستان بیشترین موارد بروز بیماری اتفاق می‌افتد .

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: برای پیشگیری از این بیماری انجام سمپاشی بدن دام‌ها و محیط دامداری و همچنین مدیریت بهداشتی دامداری و بهسازی محل نگهداری دام‌ها می‌تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

دهقانیان بیان داشت:ذبح دام در خارج از کشتارگاه و کندن کنه‌های بدن دام با دست و له کردن آن‌ها احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد .

وی اظهار کرد: ذبح دام در کشتارگاه با استفاده از دستکش، چکمه و عینک محافظ چشم تحت نظر دامپزشک انجام می‌شود و لاشه استحصالی به مدت ۲۴ ساعت در دمای سردخانه کشتارگاه نگهداری شده و سپس وارد بازار می‌شود با رعایت این نکات بهداشتی گوشت استحصالی سالم سازی شده و استفاده از آن مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نمی‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود:در شهرستان ریگان تا کنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است، ولی با توجه به همجواری با استان سیستان و بلوچستان و تردد دام رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری و بهسازی واحد‌های دامداری بسیار ضروری است.

انتهای پیام/س

ضرورت رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری و بهسازی واحد‌های دامداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار