آغاز مرمت بازار تاریخی فرش مشهد

مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد، گفت: بازار تاریخی مشهد به صورت همکاری مشترک شهرداری، کسبه و میراث فرهنگی به زودی به عنوان پروژه مرمتی، عملیات بازسازی آن اجرا می‌شود.

آغاز مرمت بازار تاریخی فرش مشهدمهدی زمانی‌خلیل‌آباد مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بازار فرش مشهد با الگوبرداری از بازار فرش تبریز مرمت می‌شود، این در حالی است که مشارکت مالکان در این بازار عامل اصلی مرمت و بازسازی خواهد بود.

او با اشاره به میزان مشارکت مالکان در این طرح افزود: شهرداری هم در اجرای این طرح مشارکت و همکاری دارد، همچنین برای اجرای آن از بیش از ۷ ماه پیش کار ارتباط‌گیری با بازاریان آغاز و به کارگزاری که به‌عنوان تسهیلگر در این بازار مستقر است، واگذار شده است.

زمانی خلیل آباد با بیان اینکه طرح بازار فرش مشهد برای تأیید به تهران ارسال شده، ادامه داد: احتمالا تا ۲ هفته آینده، عملیات اجرایی آن شروع شود.

او بیان کرد: شهرداری منطقه ثامن و شرکت عمران و مسکن سازان ثامن (نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی) بعنوان مجری و محور این طرح معرفی شده است.


مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد، گفت: به این منظور امضای تفاهم نامه با دانشگاه خیام صورت گرفته و دفتر و گروه تسهیل گر در این بازار مستقر شده است.

او افزود: همچنین در همایش آموزه‌های احیا و مرمت در هویت شهری در شهریور ۱۳۹۷ در خصوص این موضوع از تجربیات و علوم دکتر تقی زاده اصل معمار بازار تاریخی فرش تبریز بهره گرفته شده است.

زمانی خلیل آباد گفت: این بازار دویست ساله تاریخی از قدیمی‌ترین بازار‌های فرش در خیابان اندرزگوی مشهد است که به دلیل ارزش بافت و قدمت آن، نوسازی و مرمتش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.


انتهای پیام//ف. ح



بازار قدیمی فرش مشهد احیا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.