تولید ۵۰ هزار تن گندم در اهر

مدیر جهاد کشاورزی اهر از تولید بیش از ۵۰ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اسدی مدیر جهاد کشاورزی اهر گفت: امسال در شهرستان اهر ۴۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گندم اختصاص یافته بود که پیش بینی می‌شد از این مقدار بیش از ۸۰ هزار تن برداشت محصول داشته باشیم، ولی با توجه به مقدار کم بارش‌ها از اواسط فروردین ماه و عدم رشد کافی دانه‌ها و وزن محصول گندم خصوصاً در گندم دیم، کارشناسان مقدار برداشت امسال گندم این شهرستان را از ۸۰ هزار تن به ۵۰ هزار تن تخمین زده اند.

وی از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش تولید گندم شهرستان اهر را هجوم آفت سن گندم و خشکسالی‌های اخیر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی همکاران و اطلاع رسانی به موقع در خصوص مبارزه با آفت سن گندم توانستیم ۹۰ درصد خسارات وارده از این آفت به محصولات گندم این شهرستان را کنترل نماییم.

مدیر جهاد کشاورزی اهر از آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۵۵۰ تن محصول گندم برداشتی از ۳۵ درصد اراضی کشاورزی خریداری و دراین خصوص نیز پنج مرکز از سوی جهاد کشاورزی توسط بخش دولتی و خصوصی اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان و بهره برداران می‌کنند و انتظار می‌رود کشاورزان و بهره برداران تولیدات گندم خود را حتماً به مراکز خرید تضمینی و سیلو‌ها منتقل نمایند تا علاوه بر یاری به دولت در کمترین زمان ممکن پول خود گندم خود را دریافت نموده و هم گرفتار افراد سودجو و دلالان نشوند.

وی در خصوص تهیه محصول جو ارزان قیمت نیز گفت: کسانی که نیازمند تهیه جو می‌باشند می‌توانند با گرفتن معرفی از جهاد کشاورزی به خدمات پشتیبانی امور دام مراجعه نموده و جوی مورد نیاز خود را به قیمت ۱۵۰۰ تومان تهیه نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی اهر از برگزاری جشنواره‌های گندم و سیب این شهرستان نیز خبر داد.

اسدی گفت: هر سال برای شکرگزاری و برداشت محصولات تولیدی منطقه خصوصاً محصولات بومی جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود که امسال نیز جشن برداشت گندم و سیب در روز‌های آتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این شهرستان امسال بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول سردرختی تولید می‌شود که حدود ۱۰۵ هزار تن آن سیب می‌باشد.

اسدی در ادامه از خسارت سرمای دیررس، بارش تگرگ و خشکسالی به محصولات سردرختی از جمله ۵۰ درصد یه درختان هسته دار و ۳۰ درصد به درختان سیب نیز خبر داد.

 

انتهای پیام/ش

 

برگزاری جشنواره برداشت گندم و سیب در اهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.