آغاز عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا

عملیات اجرایی سد سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا زیر حوزه روستای فتح آباد شهرستان آباده آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده گفت: اجرای سد سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا با اعتباری بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین آغاز شده است.

اکبر رحیمی حقیقی، مساحت حوزه آبخیز این بند خاکی را هزار و ۸۹۲ هکتار اعلام و تصریح کرد: حجم عملیات در این طرح شامل ۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۲ هزار و ۶۰۵ متر مکعب سنگ و سیمان و ۲۰۵ متر مکعب عملیات خشکه چین است.

وی افزود: این سازه دارای ۶ متر ارتفاع مفید با دهانه سریز ۲۰ متر و طول ۶۰ متر است.

حقیقی اظهار داشت: این سد با هدف کنترل سیلاب و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها، قنات‌ها و تامین آب شرب روستا‌های اطراف آن اجرا می‌شود و نقش موثری در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بویژه ورود سیلاب‌های فصلی به روستا‌های فتح آباد و زمین‌های باغی و کشاورزی پایین دست این حوزه دارد.

وی با اشاره به جذب به موقع اعتبارات اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی این طرح تا ۳ ماه آینده به پایان و به بهره برداری کامل خواهد رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده تصریح کرد: با تکمیل این طرح علاوه بر اشتغالزایی ۲۰ نفر بطور مستقیم، ۱۰۰ خانوار روستایی و عشایری نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/م

عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا در آباده

برچسب ها: منابع طبیعی ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار