تصویب قانونی جدید برای مبارزه با خشونت علیه زنان در ایتالیا

نمایندگان پارلمان ایتالیا در پی افزایش خشونت علیه زنان در این کشور قانون جدیدی را که بر اساس آن مجازات عاملان خشونت افزایش خواهد یافت، برای حمایت از زنان تصویب کرد.

تصویب قانونی جدید برای مبارزه با خشونت علیه زنان در ایتالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نمایندگان پارلمان ایتالیا در پی افزایش خشونت علیه زنان در این کشور قانون جدیدی را که بر اساس آن مجازات عاملان خشونت افزایش خواهد یافت، برای حمایت از زنان تصویب کرد.

الفونسو بونا فئده، وزیر دادگستری ایتالیا درباره این قانون گفت: «پلیس باید شکایت قرباینان خشونت را به سرعت به اطلاع دادستان برساند و دادستان موظف است حد اکثر تا ۳ روز با خانمی که به پلیس شکایت کرده است دیدار و شخصا به مشکل وی رسیدگی کند.»

بر اساس این قانون، مجازات خشونت مردان علیه زنان از ۳ تا ۱۰ سال حبس، برای تجاوز جنسی از ۶ تا ۱۲ سال و پاشیدن اسید بر روی صورت تا ۱۴ سال حبس در نظر گرفته شده است.

مارچلا پیرونه، از انجمن «حق زنان علیه خشونت» به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «متاسفانه پدیده زن کشی و خشونت علیه زنان در ایتالیا رو به گسترش است. از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون بیش از ۳۱۰۰ زن به دست همسر و یا شریک زندگی سابق خود به قتل رسیده اند. امیدواریم قانون جدید به کاهش این خشونت‌ها بیانجامد.»

بر اساس امار منتشر شده، هر سال در ایتالیا بیش از ۷۰ درصد زنان به دست همسر و یا شریک زندگی سابق خود مورد آزار و خشونت‌های بدنی و جنسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار