افتتاح ۱۳ مرکز جوارکارگاهی و کارگاهی در هفته ملی مهارت

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: امروز ۱۳ مرکز جوارکارگاهی و کارگاهی در ۷ استان آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، فارس، هرمزگان، تهران، یزد و کردستان افتتاح می‌شود.

افتتاح ۱۳ مرکز جوارکارگاهی و کارگاهی در هفته ملی مهارتبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصباح معاون آموزش‌های آزاد و مردمی سازمان فنی و حرفه‌ای در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: امروز و هم زمان با هفته ملی مهارت آموزی ۱۳ مرکز جوارکارگاهی و کارگاهی در ۷ استان آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، فارس، هرمزگان، تهران، یزد و کردستان افتتاح می‌شود.

وی گفت: در ابتدای کار مراکز جوارکارگاهی و کارگاهی ۲۵۴ مرکز شروع به کار کردند که به مرور زمان تعدادی از مراکز تعطیل شدند و در حال حاضر ۱۲۰ مرکز فعال در کشور وجود دارد که امروز نیز ۱۳ مرکز افتتاح می‌شود.

معاون آموزش‌های آزاد و مردمی سازمان فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر مراکز جوار کارگاهی و کارگاهی ۲۰ هزار و ۲۱۱ نفر نیروی کار دارند.
معاون آموزش‌های آزاد و مردمی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش و تجهیزات در مراکز جوار کارگاهی مستقل از واحد‌های تولید است و آموزش در مراکز کارگاهی با بهرگیری از خط تولید انجام می‌شود.

مصباح بیان کرد: امروز اولین آموزشگاه شاغل محور افتتاح می‌شود که ۲۰۹ شرکت سهام دار این مرکز هستند و ۷۰ هزار شاغل را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: همچنین در هفته ملی مهارت چندین مرکز تخصصی مهارت آموزی با بهرگیری از خط تولید افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار