ریابکوف در کاراکاس با مادورو دیدار کرد

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با رئیس‌جمهور و مقامات ونزوئلا، از برگزاری مذاکرات مستقیم بین دولت و مخالفان این کشور حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه این کشور، در  سفرش به کاراکاس با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، دیدار کرد و این دو مقام درباره همکاری‌های دوجانبه در سازمان‌های بین‌المللی از جمله همکاری‌های تجاری و اقتصادی گفتگو کردند.

این وزارتخانه روز دوشنبه در ادامه اعلام کرد، ریابکوف در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا با شمار دیگری از مقامات بلند پایه این کشور از جمله خورخه آرزا، وزیر امور خارجه، دلسی رودریگز، معاون اجرایی رئیس جمهور ونزوئلا، دیدار و گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در این نشست‌های دوجانبه بار دیگر بر اهمیت حل و فصل داخلی اختلاف نظرات و مناقشات در ونزوئلا از راه برگزاری مذاکرات مسالمت‌آمیز تاکید شد. معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز از برگزاری مذاکرات مستقیم بین دولت و مخالفان ونزوئلا با میانجیگری نروژ حمایت کرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد مقامات دو کشور در نشست‌های خود درباره موضوع همکاری‌های روسیه - ونزوئلا در سازمان‌های بین المللی، همکاری‌های فرهنگی - بشردوستانه، همکاری‌های تجاری - اقتصادی و حمایت دوجانبه از یکدیگر گفتگو کردند.

ریابکوف همچنین در نشست در سطح وزیران دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد (NAM) شرکت کرد و در نشستی با حضور تمامی اعضاء اظهاراتی را درباره موضوع روابط روسیه و جنبش عدم متعهد مطرح و به تلاش‌های گروهی از کشور‌ها برای اعمال فشار بر ونزوئلا اشاره کرد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد شرکت‌کنندگان در این نشست درباره مسائل مهم بین‌المللی از جمله تقویت اقدامات چند جانبه برای حل و فصل مشکلات و چالش‌های جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار