ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به سخنان ترامپ:

به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خود را نمی دهیم/ آمریکا درباره سخنان ترامپ توضیح دهد

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای ضمن تاکید کرد که روابط کابل ـ واشنگتن بر مبنای منافع متقابل و احترام متقابل است و به این کشور اجازه تعیین سرنوشت افغانستان را نمی دهد.

 

به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خود را نمی دهیم/ آمریکا درباره سخنان ترامپ توضیح دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  ارگ ریاست جمهوری افغانستان با صدور بیانیه ای به اظهارات روز گذشته ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر پاکستان واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در واشنگتن با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. وی در این دیدار گفت: اگر بخواهیم در جنگ افغانستان طی یک هفته پیروز می‌شویم و حتی افغانستان از نقشه زمین حذف می‌شود، اما نمی‌خواهم میلیون‌ها انسان کشته شوند.

ترامپ افزود: آمریکا و پاکستان به‌طور مشترک تلاش می‌کنند تا جنگ در افغانستان پایان یابد و یک صلح پایدار در این کشور تامین شود.

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این سخنان در بیانیه ای اعلام کرد: افغانستان یکی از کهن ترین ملت – دولت‌های دنیا است که در طول تاریخ از بحران‌های متعدد عبور نموده است. ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان افزوده است: شراکت و همکاری ما با جهان و به خصوص با ایالات متحده آمریکا بر مبنای منافع متقابل و احترام متقابل است. ما از همکاری آمریکا برای آوردن صلح حمایت می‌نمائیم اما سرنوشت اساسی کشور ما در جلسات سران دول خارجی بدون حضور زعامت افغان‌ها نمی تواند تعیین شود؛ افغانستان ما با صلابت و ابهت در صحنه سیاست دنیا باقی خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درنظرداشت روابط همه جانبه میان دو دولت همکار از مجرای دیپلماتیک و دولتی خواهان صراحت و توضیحات از جانب واشنگتن در مورد اظهارات رئیس جمهور ترامپ با صدر اعظم پاکستان گردیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.