اقدام تحریک‌آمیز فیلیپین در دریای چین جنوبی

فیلیپین در نظر دارد برای اثبات ادعای حاکمیت خود بر برخی از جزایر دریای چین جنوبی تعداد گردشگران را در آنجا افزایش دهد.

اقدام تحریک آمیز فیلیپین در افزایش تعداد گردشگران در دریای چین جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فیلیپین قصد دارد تعداد گردشگران خود را در بزرگترین و استراتژیک‌ترین پایگاه مرزی‌اش در دریای چین جنوبی افزایش دهد. این اقدام بخشی از تلاش این کشور برای اثبات ادعای حاکمیتی خود بر پرمناقشه‌ترین جزایر جهان است.

ویتنام و چین در حال رقابت برای توسعه امکانات جزیره «تیتو» در مجمع‌الجزایر «اسپراتلی» هستند.

دلفن لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین، با اشاره به تیتو که در حدود ۲۸۰ مایل دریایی از سواحل این کشور واقع شده است گفت: «ما در حال بازسازی و یا تعمیر مسیر حرکت خود به این جزیره هستیم. در آینده هم ساختمان‌هایی را برای سربازانمان و همچنین هتل‌هایی را برای گردشگران فیلیپینی در آنجا خواهیم ساخت».

هرموگن اسپران، مشاور امنیت ملی این کشور، نیز گفت: «یک بندر هم برای کشتی‌های بزرگ ماهیگیری، قایق‌های گشت ساحلی و کشتی‌های دریایی در حال ساخت است». او افزود «هیچ جزیره‌ای را ترک نکرده‌ایم، از سال ۲۰۱۶ هیچ جزیره‌ای از ما گرفته نشده است و ما در حال تقویت موقعیت و اختیارات خود هستیم».

طبق برنامه شفافیت دریایی آسیا، در مجمع‌الجزایر اسپراتلی، فیلیپین دارای ۹، مالزی ۵، تایوان یک و ویتنام ۲۷ تپه است. چین در جزیره «سابی ریف» نیز ۴۰۰ تپه دارد بعلاوه آنکه پکن در این مجمع‌الجزایر مالک ۶ جزیره دیگر نیز هست که سه تا از آن‌ها مجهر به رادار، آشیانه هواپیماها، باند فرود هواپیما و موشک‌های زمین به هواست.

دریای چین جنوبی یک مسیر تجاری مهم و حیاتی به شمار می‌رود که هر ساله بیش از سه تریلیون دلار تجارت دریایی از طریق آن حمل و نقل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار