ثبت ملی بایگ به عنوان شهر ملی ابریشم، گام بزرگی در رونق اقتصادی این محصول است که اثرات فراوانی درحوزه گردشگری ومعیشتی مردم بهمراه دارد.

معرفی شهر بایگ به عنوان شهر ملی ابریشم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه گفت: شهر بایگ از توابع شهرستان تربت حیدریه را به دلیل قابلیت‌های موجود، برای معرفی به عنوان شهر ملی صنایع دستی در حوزه ابریشم کشی در این جلسه پیشنهاد کرده ایم و بزودی روند ثبت آن انجام خواهد شد.

او تصریح کرد:شهر بایگ و روستای بسک در نزدیکی آن بیش از ۱۲۰۰ کارگاه ابریشم کشی را در خود دارند و ۹۰ درصد مردم این منطقه با اشتغال در این حرفه، بیش از ۷۰ درصد ابریشم کشور را تولید می‌کنند.

فرماندارتربت حیدریه گفت: ابریشم کشی علاوه بر ظرفیت و مزیت خوبی که از نظر اقتصادی و اشتغال برای منطقه و استان دارد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه کم نظیر گردشگری، سالانه بازدید کنندگان زیادی را از طریق تور‌های گردشگری به منطقه جذب کند.

رستمی افزود : بنا داریم با تمرکز شماری از کارگاه‌های ابریشم کشی در یک نقطه و ایجاد بازارچه ابریشم، در کنار کار ابریشم کشی، با فراهم کردن زمینه تولید محصولات ابریشمی، برای تولیدات فعالان این بخش ارزش افزوده نیز ایجاد کنیم.

او تصریح کرد: خام فروشی، موضوع بیمه ابریشم کشان، اختلاف در صدور مجوز بویژه مشاغل خانگی، کمبود پیله، ناهماهنگی ادارات خدمات رسان، واردات بی رویه نخ ابریشم، نبود حمایت تسهیلاتی و عدم استفاده بهینه از محصولات تولیدی از اصلی‌ترین مشکلات آنان است.
 
انتهای پیام//م.ی
 

ثبت ملی بایگ به عنوان شهر ملی ابریشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.