رئیس سازمان میراث فرهنگی مرداد ماه به کرمان سفر می‌کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استان کرمان تا اواسط مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا پور ابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترکی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که امیری رئیس مجمع نمایندگان کرمان و مدیران کل سابق و جدید میراث فرهنگی استان نیز حضور داشتند گفت: اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی بیانگر رویکرد جدید این سازمان به ارتقای توانمندی‌های مرتبط با این سازمان مهم در حوزه فعالیت‌های اجرایی کشور است.

وی بیان داشت: اقدامات خوب در حوزه گردشگری و حرکت به سمت ایجاد و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در اقتصاد، تحولات خوبی را در سازمان فراهم می‌کند.

پورابراهیمی گفت: وضعیت استان کرمان در این خصوص متفاوت‌تر است و به نظر می‌رسد باید با مورد توجه جدی‌تر سازمان قرار گیرد، ظرفیت‌های حوزه میراث فرهنگی به دلیل تعداد و گستره ان در کرمان استان را در جایگاه ویژه‌ای قرار داده که متاسفانه در حد مطلوب مورد شناسایی و انعکاس قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: در بخش گردشگری کرمان علی رغم تنوع اقلیمی گسترده شاهد وجود نداشتن  زیرساخت‌ها هستیم و در بخش صنایع دستی هم می‌توان اقداماتی را برای ارتقای ان در استان فراهم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه تلاش‌های سال‌های اخیر از سوی مدیران میراث نیازمند تکمیل و ارتقا است، بیان کرد: امیدواریم مدیرکل جدید میراث استان تحولات اساسی را در این حوزه به عمل اورد و با تجربیات و سوابق وی در ماموریت‌های میراث فرهنگی امیدواریم انتظارات ما به وقوع بپیوندند و شاهد تحولات اساسی باشیم.

پورابراهیمی همچنین از زحمات فرخی مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان تقدیر و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم از ظرفیت وی در مسولیت‌های دیگر میراث استفاده شود و شاهد حضور نیرو‌های کرمانی در پست‌های مدیرتی‌های کشوری باشیم.

وی در ادامه از رئیس سازمان میراث فرهنگی دعوت کرد که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با امام جمعه و استاندار کرمان، در اواسط مرداد ماه به استان کرمان سفر کند و پیگیری طرح‌ها و حل مشکلات مربوط به فعالان بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شمال و جنوب استان را داشته باشد.

مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با قدردانی از زحمات پورابراهیمی رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس و حمایت‌ها و تلاش‌های این کمیسیون در تصویب قوانین مرتبط با میراث فرهنگی و حمایت از اقتصاد گردشگری در کشور اعلام کرد: امیدواریم با همکاری مجلس و دولت شاهد افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در این بخش باشیم.

وی در ادامه با پذیرش دعوت پورابراهیمی برای حضور در کرمان بیان داشت: در اواسط مرداد ماه برنامه سفر به کرمان را تنظیم و موضوعات مربوطه سرفصل‌های مخلتف گردشگری در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امیدواریم در نشست‌هایی با امام جمعه و استاندار و مسئولان ارشد استان بتوانیم تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم.

حسین امیری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های مونسان ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد حضور مونسان و معاونان وی درکرمان باشیم.

انتهای پیام/ی

بررسی برنامه‌های حوزه گردشگری کرمان در سفر مونسان به کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار