برگزاری ۱۷ دوره‌ی مربیگری و دانش افزایی فوتبال و فوتسال در کرمان

رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال کرمان از برگزاری ۱۷ دوره‌ی مربیگری و دانش افزایی فوتبال و فوتسال طی سال ۹۷ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادگر، رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال کرمان در آیین افتتاح دوره دانش‌افزایی ویژه مربیان حرفه‌ای A و B فوتبال آسیا که با حضور میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، علی قرایی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان، محمود محمودی‌نیا مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مس کرمان و مدرس فوتبال و اصغر مازیار مدرس مربیگری AFC برگزار شد، با اشاره به اینکه در ارتباط با بحث مربیگری با توجه به اینکه ما با انسان سروکار داریم، باید به شدت خود را در حوزه‌ی آموزش تقویت کنیم، گفت: بدین منظور باید در بخش‌های مختلف چه بحث‌های فنی و چه روحی و روانی خود را ارتقاء دهیم.
وی افزود: بدین منظور باید توانمندی خود را در لحظات مختلف به منصحه‌ی ظهور برسانیم، تا بتوانیم در مجموعه‌ی‌ای که فعالیت می‌کنیم، اثرگذار، مؤثر و موفق باشیم.


دادگر به بیان گزارشی از عملکرد این هیئت در برگزاری دوره‌های مربیگری طی سال ۹۷ پرداخت و تصریح کرد: در سال ۹۷، ۱۰ دوره‌ی مربیگری فوتبال و فوتسال در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد که ۳۰ درصد کلاس‌های برگزار شده در مرکز استان و ۷۰ درصد در شهرستان‌های استان بوده است.
وی با اعلام اینکه ۲۱۵ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده اند، یادآور شد: ۳۰ درصد کلاس‌ها مربوط به بانوان و ۷۰ درصد مربوط به آقایان بوده است.
رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال استان کرمان بیان داشت: در سال ۹۷ در حوزه دانش افزایی نیز ۸ دوره برگزار شد که چیزی حدود ۴۰ درصد از آن‌ها در مرکز استان بود.
دادگر دانش افزایی مربیان فوتسال، کلاس توجیهی قوانین و آئین نامه‌های نقل و انتقالات مسابقات، مدیریت تشکیلات فوتبال، کلاس توجیهی داوران و دانش افزایی مربیان پایه را از مهمترین این دوره‌ها برشمرد.


وی در ادامه از ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال خواست: در زمنیه مدیریت تشکیلات فوتبال چاره اندیشی و برنامه ریزی شود تا یک استراتژی برای کمیته‌ی آموزش تعریف شود.
دادگر یکی از ارکان مهم فوتبال را بحث مدیریت تشکیلات فوتبال است، دانست و گفت: متأسفانه امروز در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها این مسئله‌ی مهم رعایت نمی‌شود و اکنون تعداد کمی از مربیان باشگاه‌ها هستند که دانش لازم را برای مدیریت فوتبال دارند و اکثراً اشراف کافی و کاملی روی موضوعات ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت ۳۹ مربی سطح A و ۱۰۱ مربی درجه B در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۲ مربی در کرمان، ۱۱ تا رفسنجان، ۳ نفر سیرجان و جیرفت، زرند و قلعه گنج هر کدام یک نفر فعالیت می‌کنند.
دادگر نبود توسعه‌ی متوازن در استان را از مهمترین مشکلات این حوزه عنوان کرد.
دادگر یادآور شد: هم اکنون ۵۶ درصد مربیان سطح A در کرمان، ۲۸ درصد در رفسنجان، ۸ درصد در سیرجان و بقیه در شهرستان‌ها هستند.
رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال کرمان بیان داشت: همچنین ۵۰ نفر مربی درجه B در کرمان، ۲۰ نفر در رفسنجان، ۱۵ نفر در سیرجان، ۴ نفر در شهربابک و جیرفت، زرند و کهنوج ۳ نفر، بم دو نفر و بافت هم یک نفر در حال فعالیت هستند که بر حسب درصد می‌توان گفت، ۴۹ درصد در کرمان، ۲۰ درصد رفسنجان، ۱۶ درصد در سیرجان و بقیه در سایر شهرستان‌ها هستند.
دادگر از تنظیم تقویم آموزشی برنامه‌های سال ۲۰۰۱۹ و ۱۳۹۸ هیئت فوتبال استان کرمان با هماهنگی فدراسیون خبر داد و گفت: یکی از دوره‌های در نظر گرفته شده دوره‌ی مربیگری فوتبال سطح دو آسیاست که قرار بود زودتر برگزار شود، اما با توجه به مشکلاتی که فدراسیون در بحث واریزی داشت، به ابتدای شهریورماه امسال موکول شده است.
وی افزود: این دوره به صورت منطقه‌ای با حضور استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و فارس برگزار می‌شود.
دادگر تصریح کرد: یکی دیگر از این برنامه‌ها دوره‌ی دانش افزایی امروز است که قرار بود به صورت جداگانه ویژه مربیان حرفه‌ای A و مربیان حرفه‌ای B فوتبال آسیا برگزار شود و امروز به صورت ترکیبی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: دوره‌ی مربیگری فوتسال بانوان سطح یک آسیا را نیز در شهریور ماه داریم که قرار است به صورت منطقه‌ای برگزار شود.


رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال استان کرمان با بیان اینکه مربیگری فوتبال درجه B آسیا نیز طی آبان یا آذرماه برگزار می‌شود، بیان داشت: دوره‌ی دوم دانش افزایی نیز طبق برنامه ریزی انجام شده، آذر ماه در کرمان برگزار خواهد شد.
دادگر با اشاره به تفکر قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان مبنی بر اینکه که آموزش‌ها باید به سمت شهرستان‌ها برود و تاکنون روند ما به این صورت بوده که کلاس‌های آموزشی در شهرستان‌ها برگزار شود، گفت: هم اکنون ۳۰ درصد کلاس‌ها در استان و ۷۰ درصد در شهرستان‌ها برگزار می‌شوند.
وی با اعلام اینکه طبق نظر فدراسیون معمولاً برگزاری دوره‌های سطح A فقط در تهران انجام می‌شود، ولی ما در خوزستان و مشهد شاهد برگزاری آن‌ها بودیم از رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال خواست: سومین دوره‌ی این کلاس در کرمان برگزار شود.
دادگر در بخش دیگری از سخنانش به بحث بانوان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان کرمان قطب فوتبال بانوان است و هم اکنون تیم‌های اول و دوم لیگ برتر بانوان (شهرداری بم و سیرجان) از استان کرمان هستند و همچنین در فوتسال هم تیم‌های دوم و چهارم کرمانی هستند، لذا تقاضا داریم ترتیبی در خصوص ارتقاء مربیان بانوان با توجه به تعداد کم آن‌ها اتخاذ شود.

انتهای پیام/ب

آغاز دوره دانش‌افزایی مربیان حرفه‌ای A و B فوتبال آسیا در کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار