افشاردوست: جوانان خوبی در تیم ملی والیبال داریم / ستاره‌ها وضعیت خوبی دارند

کارشناس والیبال کشورمان گفت: جوانان تیم ملی شرایط خوبی دارند و می‌توانیم دوباره مدال بگیریم.

افشاردوست: تیم ملی والیبال جوانان خوبی داریم / ستاره هایمان وضعیت خوبی دارندمحمود افشاردوست کارشناس والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: ملی پوشان تا به اینجای کار عملکرد و نمایش خوبی داشتند و اگر بتوانند به جمع ۴ تیم برتر و پایانی این رقابت‌ها برسند پس از مدت‌ها دوباره شانس کسب مدال در این رده را زنده می‌کنند. تیم بسیار خوبی داریم، این تیم تقریبا همان تیم نوجوانی است که چند سال پیش موفق شد مدال جهانی بگیرد. در این تیم چند بازیکن هم حضور دارند که در کنار بزرگسالان کار کرده اند و در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال هم حضور داشتند. عطایی سابقه بسیار خوبی دارد و در مجموع شرایط تیم خوب است. امروز هم بازی سختی مقابل ایتالیا داریم و امیدوارم موفق شویم.

در بزرگسالان هم شاهد حضور چند بازیکن جوان بودیم

او درباره نسل سازی در والیبال گفت: نوجوانانمان کادر خوبی دارند. در تیم جوانان هم وضعیت مشابهی وجود دارد و در حال نسل سازی هستند. در این رده باید به دنبال کسب نتیجه باشیم و نباید ساختن نسل جدید و پرورش بازیکنان جدید را هم فراموش و بازیکنانی را تربیت کنیم که شانس ستاره شدن داشته باشند، این روز‌ها بازیکن سازی در مدارس و دیگر بخش‌ها در حال انجام است و در این میان درآمد زایی و تربیت بازیکنان جدید هم مهم است. همچنین علاوه بر این‌ها برگزاری مسابقات مینی والیبال هم به پرورش بازیکنان کمک می‌کند. البته به نظرم همه این‌ها می‌تواند بهتر باشد و قطعا همه کار‌ها که انجام می‌شود صددرصد کامل نیست. این راه را می‌توان کامل‌تر کرد. ما در رده بزرگسالان هم شاهد این بودیم که چند بازیکن از رده جوانان به تیم اضافه شدند و بر اساس تصمیم کادر فنی به تیم هم اضافه شدند.

حضور در المپیک حق ما است

کارشناس کشورمان و دبیر کل اسبق فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا روند تزریق بازیکن از رده‌ای به رده‌ای دیگر به خوبی در حال انجام است و این که بهتر نیست برای تسریع این روند حتی یک دوره از مسابقات فدای جوانگرایی شود بیان داشت: نمی‌توانیم مسابقات پیش رو را فدای جوانگرایی کنیم. شرایط خاص است و حضور در المپیک حق والیبال ما است، اما می‌توان به طور مثال در مسابقات قهرمانی آسیا با تشخیص کادر از بازیکنان جوان‌تر استفاده کنیم.

ستاره‌های ما وضعیت خوبی دارند

او درباره این که آیا جانشین مناسبی برای ستاره‌های فعلی والیبال ایران وجود دارد یا نه بیان داشت: ما داریم درباره ستاره‌ها صحبت می‌کنیم یعنی کسانی که هر سال نمی‌توان آن را ساخت. به طور مثال چندبار در تاریخ فوتبال پرتغال می‌توان مانند رونالدو و یا در آرژانتین مارادونا و مسی را تربیت کرد؟ این اتفاق ممکن است هر چند سال یکبار رخ دهد، اما قطعا این پروسه مدارس و مینی والیبال و پروش نسل در رده‌های مختلف می‌تواند به شانس افراد برای ستاره شدن در آینده کمک کند. ستاره‌های ما وضعیت خوبی دارند. سعید معروف به راحتی و بدون مشکل می‌تواند تا بعد از المپیک بازی کند. همچنین دیگر ستارگان هم مانند موسوی و غفور هم زمان زیادی دارند و تنها باید همه آن‌ها فرم بدنیشان را حفظ کنند.


بیشتر بخوانید:

ایران - ایتالیا / جدال نفسگیر شاگردان عطایی و لاجوردی پوشان در بحرین

حریفان جوانان ایران در مرحله دوم مشخص شدند

ایران ۳ - جمهوری چک صفر/ صعود با برد مقتدرانه

نبرد حساس جوانان ایران و چک برای صعود

امتیاز آورترین بازیکن تیم ملی والیبال جوانان ایران مقابل روسیه مشخص شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار