مسکو: درباره وضعیت خدمه روس نفتکش انگلیس با تهران در تماس هستیم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو با مقامات ایران درباره وضعیت خدمه روس نفتکش انگلیسی توقیف شده در تنگه هرمز در تماس است.

مسکو: درباره وضعیت خدمه روسی نفتکش انگلیس با تهران در تماسیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد سفارت این کشور در تهران با مقامات ایرانی درباره وضعیت خدمه روس نفتکش انگلیسی توقیف شده در تنگه هرمز در تماس نزدیک است.

میخائیل بوگدانف گفت سفارت (روسیه) در حال اقدام (در این باره) است. همه در این باره مشغول کار هستند. همه خدمات و کانال‌ها فعال هستند. ما در تماس نزدیک با ایرانیان هستیم.

سفارت روسیه در تهران دیروز اعلام کرد خدمه نفتکش انگلیس در سلامت کامل به سر می‌برند.

عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش متخلف انگلیسی با نام «استنا ایمپرو» (Stena Impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از سوی یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

انگلیس مدعی است که ایران این کشتی را به تلافی توقیف نفتکش حامل نفت خود در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرده، اما سپاه پاسداران در بیانیه‌ای علت توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» را تخطی از قوانین بین‌المللی دریانوردی از جمله ورود آن به خلیج فارس از مسیر خروجی تنگه هرمز و خاموش بودن دستگاه موقعیت‌یاب آن اعلام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار