سلیمانی: فیفا به آمریکا گفت پرداخت مطالبات فدراسیون فوتبال ایران به سیاست ارتباطی ندارد

خزانه دار فدراسیون فوتبال درباره ارسال نامه فیفا به وزارت خزانه داری آمریکا توضیحاتی ارائه داد.

علی سلیمانی خزانه دار فدراسیون فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه ای به وزارت خزانه داری آمریکا، مشکلات حساب های بانکی فدراسیون فوتبال ایران را دخالت دولت در سیاست دانسته و خواستار لغو این مشکلات شده است، بیان کرد: ما با ارسال نامه به فیفا درخواست کردیم بحث مشکلات حساب های فدراسیون فوتبال ایران و پرداخت نشدن مطالبات مان را پیگیری کند که فیفا هم اعلام کرد این کار را انجام داده و به ما جواب می دهد. البته تاکنون جوابی از سوی فیفا برای فدراسیون ارسال نشده است. آخرین جوابی که فیفا داده این است که کار فدراسیون ایران را پیگیری می کند و در صورت حصول نتیجه، گزارش اقدام هایش را به ما ارائه می دهد.

او افزود: فیفا به دولت و وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است پرداخت مطالبات اعضای این فدراسیون بین المللی فوتبال ارتباطی به سیاست ندارد. این موضوع به فدراسیون ایران هم اعلام شده اما تاکنون نتیجه پیگیری هایش را به ما گزارش نداده اند. نمی دانم آمریکایی ها این موضوع را قبول کرده اند یا خیر چراکه فیفا تائیدیه پرداخت مطالبات را به ما نداده است. 

خزانه دار فدراسیون فوتبال درباره راهکار فدراسیون برای دریافت مطالبات حدود ۱۰ میلیون دلاری اش از سوی فیفا گفت: آخرین اقدامی که صورت گرفته این است که فیفا به ما اعلام کرده از طریق برخی بانک‌هایی که مشکلی در انتقال پول ندارند، کار‌هایی را انجام می‌دهد تا بتواند پول ما را پرداخت کند. این بانک‌ها ایرانی هستند. دقیق نمی‌دانم نام آن‌ها چیست، اما فکر می‌کنم سه تا چهار بانک خصوصی هستند که فیفا از این طریق می‌خواهد به فدراسیون فوتبال ایران کمک کند.

سلیمانی درباره اینکه شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند از طریق کمیته حقوقی اش و وزارت امور خارجه بحث تعلیق فوتبال آمریکا را به دلیل دخالت دولت در ورزش درخواست کند، گفت: کمیته حقوقی ما برای تعلیق درخواستی ندارد، اما از فیفا درخواست کرده فدراسیون فوتبال ایران را از مسائل سیاسی جدا کند تا از این طریق پرداختی‌های مان صورت بگیرد. البته اقدام آمریکا مصداق بارز و مستقیم دخالت سیاست در ورزش است و ما بار‌ها این موضوع را به فیفا اعلام کردیم. کمیته‌های حقوقی و بین الملل ما از این نهاد درخواست کرده اند با توجه به اساسنامه خود فیفا مبنی بر اینکه دولت‌ها حق دخالت در مسائل فدراسیون‌ها را ندارند و سیاست نباید داخل مسائل اجرایی فدراسیون‌های عضو شود، به ما کمک کند که فیفا هم این موضوع را قبول دارد، اما اعلام کرده باید مجوز لازم را هم برای پرداخت پول فدراسیون ایران بگیرد.


بیشتر بخوانید:

گرشاسبی: اخذ پول‌های بلوکه شده فدراسیون امکان پذیر است/ دولت باید به فوتبال کمک کند/ هر روز تاخیر در پرداخت بدهی‌ها جریمه دارد

علوی:مشکلات باید در مسیر خودش حل شود/ مطالبات کی روش به طور کامل به او پرداخت شده است

تاج: ایران آقای فوتبال آسیا است و نباید از هیچ تیمی بترسد/ ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم/ تا هفته پنجم قطعا var در مسابقات لیگ برتر نداریم


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار