ایستادگی فیفا مقابل زیاده خواهی آمریکا/ تیر ترامپ به سنگ می‌خورد

فدراسیون جهانی فوتبال در جواب دخالت آمریکا مبنی بر مسدود سازی حساب بانکی فوتبال ایران اعلام کرد این اتفاق، دخالت سیاست در ورزش است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون فوتبال ایران در ماه‌های اخیر به دلیل مشکلات بانکی با وجود مذاکرات متعددی که با مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) انجام داده است، نتوانسته حدود ۱۰ میلیون دلار مطالبات خود از فدراسیون بین المللی فوتبال را دریافت کند.

مسئولان فیفا از سوی دولت آمریکا برای پرداخت نکردن مطالبات فدراسیون فوتبال کشورمان تحت فشار قرار گرفته اند و به همین دلیل راه‌های انتقال این مبلغ به حساب‌های فدراسیون ایران مسدود مانده است. این درحالی است که با توجه به اساسنامه فیفا، این نهاد همواره روی جلوگیری از دخالت سیاست در دولت تاکید کرده است.

به هرحال با اعتراض فدراسیون فوتبال ایران، فیفا به وزارت خزانه داری آمریکا نامه زده تا مشکلات بانکی علیه فوتبال ایران را لغو کند، زیرا این موضوع دخالت سیاست در ورزش است.

آرش شکر ریز، کارشناس حقوقی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد، فیفا به شکایت ما پاسخ داده و اعلام کرده است که با وزارت خزانه‌داری آمریکا مکاتبه کرده و به آن‌ها گوشزد کرده این موضوع دخالت مستقیم سیاست در ورزش است و باید لغو شود. البته تاکنون وزارت خزانه‌داری آمریکا پاسخی نداده و اقدامی نکرده است.

در همین باره، علی سلیمانی، خزانه دار فدراسیون فوتبال هم در گفتگو با ما بیان کرد: فیفا به دولت و وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است پرداخت مطالبات اعضای فدراسیون بین المللی فوتبال ارتباطی به سیاست ندارد. این موضوع به فدراسیون ایران هم اعلام شده، اما تاکنون نتیجه پیگیری هایش را به ما اعلام نکرده است.


بیشتر بخوانید:

سلیمانی: فدراسیون فوتبال حدود ۶۵ میلیارد بدهی مالیاتی دارد/ حسابمان باز نشود نمی‌توانیم مطالباتمان را از فیفا و AFC بگیریم

تیغ تاج در اداره مالیات نبُرید/ حساب‌های فدراسیون کماکان مسدود ماند

دلیل بسته شدن حساب فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چیست؟


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
فقط همين مونده بود که ترامپ تو فوتبال دخالت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
فدراسیون جهانی فوتبال در جواب دخالت آمریکا مبنی بر مسدود سازی حساب بانکی فوتبال ایران اعلام کرد این اتفاق، دخالت سیاست در ورزش است.
جمله را باز کنیدحساب فوتبال ایران یعنی چی ؟ در کدام کشور هست بان ک بین المللی یا آمریکا؟