برطرف‌سازی مشکلات روستایی و معرفی جاذبه‌های بوم‌گردی

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : برطرف‌سازی مشکلات روستایی و معرفی جاذبه‌های بوم‌گردی استان از دستاورد‌های مهم رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ خواهد بود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شکوفه مهدی‌آبادی معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : طی رایزنی‌های استاندار کرمانشاه و حضور معاون رئیس جمهور در استان آمادگی استان برای رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ اعلام و در این رابطه بسیار از نهاد‌های مرتبط درحال فعالیت و آماده‌سازی حوزه مسؤولیت خود هستند.

وی گفت : رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ در حوزه اکوتوریسم و بوم‌گردی در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد و این رویداد زمینه معرفی استان کرمانشاه به جهانیان را فراهم کرده و اسباب رشد و رونق اقتصادی در حوزه‌های مختلف را در سطح استان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت رویدادسازی در صنعت گردشگری، یادآور شد: صنعت توریسم یکی از بخش‌های اقتصادی سودآور در جهان امروزه توجه بسیار زیادی را به خود معطوف کرده و مبحث رویدادسازی در رشد و ارتقای این صنعت بسیار موثر است به‌همین دلیل در کشور‌های جهان با عناوین مختلف رویداد‌ها و جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود.

مهدی‌آبادی افزود: با برگزاری رویداد‌های در یک منطقه علاوه بر ایجاد یک فعالیت گردشگری با درآمد مشخص برای حوزه‌های مرتبط، زمینه معرفی استعداد‌ها و پتانسیل‌ها در سایر حوزه‌های اقتصادی فراهم می‌شود حال هرچه این رویداد بزرگ‌تر و در سطح جهانی باشد این معرفی ابعاد گسترده‌تری را به خود خواهد گرفت.

این مسؤول با اشاره به اهمیت سازمان جهانی گردشگری بر مساله اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰، گفت: سازمان جهانی گردشگری هر سال با تاکید بر یک بخش از صنعت توریسم شعار سال و اهداف خود را معرفی می‌کند و در سال ۲۰۲۰ شعار و هدف سال براساس اکوتوریسم و بوم‌گردی معطوف شده و بر همین اساس تاکید برنامه‌های «کرمانشاه ۲۰۲۰» بر روی این حوزه از توریسم خواهد بود.

وی یادآور شد: در زمینه معرفی ظرفیت‌های استان کرمانشاه اقدامات خوبی صورت گرفته است و همچنین نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف نیز در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده و در حال برطرف‌سازی مشکلات و معایب موجود در حوزه روستایی و بوم‌گردی هستند و برطرف‌سازی بخش عمده‌ای از روستا‌های استان می‌تواند یکی از ثمرات «کرمانشاه ۲۰۲۰» باشد.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه دارای پتانسیل بسیار بالای در بوم‌گردی است از طرفی تمامی نهاد‌ها و ارگان‌های استان در راستای برگزاری این رویداد تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند، اما در صورت عدم کسب موفقیت ۱۰۰ درصدی در این رویداد، قطعا برطرف‌سازی مشکلات روستایی، معرفی جاذبه‌های بوم‌گردی استان از دستاورد‌های مهم ما خواهد بود.

مهدی‌آبادی گفت: امیدواریم با حمایت رسانه‌ها زمینه معرفی جاذبه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه فراهم شود.

 

 

انتهای پیام/د

معرفی جاذبه‌های بوم‌گردی از دستاورد‌های مهم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار