خداوند کرامت والای انسانی را در سایه قرآن به بشر می‌آموزد

نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: اینکه بعضی‌ها می‌گویند مامور نیستیم مردم را به بهشت ببریم این سخن دور از معارف دین خدا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه تفسیر آیه‌های ۸۸ و ۸۹ سوره حجر قرآن با اشاره به ۴ فرمان خداوند به پیامبر (ص) گفت: خدای متعال به رسول اکرم (ص) می‌فرماید که چشم خود را به اموال دیگران خیره نکن و نینداز.
وی به ۳ مطلب ظریف، دقیق و فنی در آیه مذکور اشاره کرد و افزود: خیره شدن به اموال دیگران موجب علاقه قلبی انسان به آن می‌شود ضمن اینکه انسانی که همیشه به داشته‌های دیگران خیره می‌ماند به داشته‌های خود بی اعتنا می‌شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه فرد نباید جایگاه و کرامت انسانی خود را با اموال دیگران مقایسه کند، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد مردمی را رهبری، فرماندهی و پیامبری کند، چنین انسانی نباید دیدگاه‌های پست داشته باشد.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: یکی از لطافت‌ها و ظرافت‌ها در آیه مذکور مبنی براینکه خدای متعال به پیامبر (ص) می‌فرماید چشم به اموال دیگران نینداز، معنایش این است آن قدر بزرگی که رهبری و هدایت انسان‌ها را به عهده داری.
وی با اشاره به اینکه خداوند به انسان‌ها می‌خواهد بفهماند دنیا مانند دسته گل عمر کوتاهی دارد، بیان کرد: دنیا دارای جاذبه است، اما زود پژمرده می‌شود بنابراین انسان نباید فریب خودنمایی دنیا را بخورد.
نماینده، ولی فقیه در گیلان، تمام انسان‌ها را مخاطب قرآن عنوان کرد و گفت: قرآن تنها برای پیامبر (ص) و افراد آن دوره نیست بلکه برای تمام دوران‌ها و انسان‌ها است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مسلمانی که نماد اسلام محسوب می‌شود نباید نگران اموال توسط دیگران باشد، خاطرنشان کرد: خداوند مقام شامخ و کرامت والای انسانی را در سایه قرآن به بشر می‌آموزد.
وی بر نگریستن انسان به داشته‌های خود تاکید کرد و یادآور شد: اینکه بعضی‌ها می‌گویند مامور نیستیم مردم را به بهشت ببریم این سخن دور از معارف دین خدا است، زیرا وظیفه داریم همدیگر را امر به معروف کرده و به بهشت هدایت کنیم البته خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید کسی که اصرار دارد و می‌خواهد به جهنم برود مسئولیتی در قبال او نداری و نمی‌توانی او را هدایت کنی.
انتهای پیام/آ

قرآن برای تمام دوران هاست

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.