سنجش ۵ هزار نوآموز خراسان شمالی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی از سنجش ۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت خبر داد.

سنجش ۵ هزار نوآموز خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عباس سعیدی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: وضعیت سلامت ۴ هزار و ۶۹۳ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت استان خراسان شمالی ارزیابی‌شده است.

سعیدی افزود: از این تعداد نوآموز ارزیابی‌شده ۳ هزار و ۳۷۹ نفر به مدارس عادی ارجاع داده‌شده‌اند، ۱۹ نفر دارای مشکلات جسمی - حرکتی، ۲۶ نفر مشکوک به مشکل بینایی و ۱۷۳ نفر مشکوک به داشتن مشکل شنوایی بودند.

وی اظهار کرد: همچنین از این تعداد نوآموز ارزیابی‌شده، یک هزار و ۳۱۴ نوآموز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حدنصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

وی هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری دانش آموزان به‌منظور ارزیابی و تشخیص بهنگام مشکلات، جای‌دهی متناسب در نظام آموزشی، مداخله بهنگام، ارائه خدمات موردنیاز و آماده‌سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی اعلام کرد.

سعیدی گفت: ۵۲ نیروی اجرایی تخصصی در ۱۳ پایگاه سنجش ثابت و سیار در ۹ شهرستان سطح استان با ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا پایان شهریور بر عهده‌دارند.
زمان‌بندی ارزیابی نوآموزان پیش‌دبستانی نیز از نیمه مردادماه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است سال گذشته وضعیت سلامت جسمانی ۱۷ هزار و ۵۸ نفر موردسنجش قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ر

سنجش ۵ هزار نوآموز خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.