سرمایه‌گذاران عمانی و قطری در راه خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی از کشور‌های عربی عمان و قطر جهت سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های بزرگ در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: حضور سرمایه‌گذارانی از قطر و عمان با مجموعه وزارت امور خارجه قطعی شده و این سرمایه‌گذاران مبلغ پایین‌تر از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نمی‌کنند لذا اعضای اتاق بازرگانی استان طرح‌های خود در این راستا ارائه دهند.

شجاعی افزود: امید داریم با حضور این سرمایه‌گذاران خارجی در استان چندین پروژه بزرگ و مهم را به سرانجام برسانیم که این سرمایه‌گذاران نیازمند شریک ایرانی با ارائه طرح هستند.

وی از حضور اتاق بازرگانی ایران، کمیسیون اقتصادی مجلس و برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و تصریح کرد: امید است با برگزاری این همایش چندین سرمایه‌گذار در این استان اعلام سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود اهمیت به حوزه کشاورزی استان را به‌عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی استان را مورد تأکید قرارداد و افزود: آموزش باید در مسیر تولید پول باشد و اگر در این حوزه تولید ثروت و رفاه در سفره‌های مردم جاری شود از چنین اقدامات اجرایی حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: برای حوزه‌های صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، کشت و صنعت ، فرآوری محصولات و دام سبک که جزو داشته‌های این استان است برنامه اعلام شود.

شجاعی افزود: در حوزه با اهمیت گردشگری باید در فضاهای در مسیر تردد مسافران و جاده‌های اصلی زمینه ماندگاری آنان را فراهم کرد.

وی بابیان اینکه باید طرح‌های خوبی برای حوزه گردشگری ارائه شود، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها این است که آیینه‌خانه مفخم بجنورد را به مدلی شبیه میدان امام استان اصفهان تبدیل شود که البته در حال تملک مغازه‌ها، کوچه و خیابان‌های اطراف این آیینه خانه به مساحت شش هکتار هستیم لذا در این خصوص طرح ارائه شود.

انتهای پیام/ ر

سرمایه‌گذاران عمانی و قطری در راه خراسان شمالی

برچسب ها: استاندار ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.