اجرای پروژه ای عمرانی در مجاورت تپه باستانی چغاگاوانه

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت : شهرداری اسلام آباد غرب چند مدت پیش برای اجرای پروژه ای عمرانی در مجاورت تپه باستانی چغاگاوانه از میراث فرهنگی استان استعلام خواسته است .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بابیان اینکه شهرداری اسلام آباد غرب چند مدت پیش برای اجرای پروژه ای عمرانی در مجاورت تپه باستانی چغاگاوانه از میراث فرهنگی استان استعلام خواسته بود، گفت : هرچند براساس نقشه عرصه و حریم محوطه باستانی چغاگاوانه احداث روگذر در داخل این محوطه قرار ندارد، اما باتوجه به بحث‌های کارشناسی و اختلافاتی که پیش آمد، جلسه شورای فنی را با حضور کارشناسان و باستان شناسان این اداره کل تشکیل دادیم و بررسی‌های لازم انجام گرفت.

وی گفت : بر مبنای نتایج این نشست، به لحاظ کارشناسی بخشی که قرار است پروژه در آن احداث شود، جزو عرصه و حریم محوطه نیست، البته ما چندان هم موافق اجرای این پروژه نیستیم، اما خارج از قانون هم نمی‌توانیم عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه متذکر شد: نتیجه نشستی که داشتیم را به سازمان ارسال کردیم و سازمان هم نظر به این داشتند که پروژه می‌تواند اجرا شود، منوط به اینکه یک کارشناس از میراث فرهنگی در تمام حفاری‌ها حضور داشته باشد تا اگر حین حفاری به لایه‌های تاریخی برخورد کردیم، پروژه متوقف شود.

وی تاکید کرد: قطعا در تمام مراحل اجرای این پروژه کارشناسان میراث فرهنگی حضور خواهند داشت و حفاری‌ها را رصد می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

احداث روگذر در داخل محوطه چغاگاوانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.